„Zakázka zahrnuje i opci na dalších 15 kusů,” řekl generální ředitel Škody Electric Jaromír Šilhánek.

Firma vyhrála v létě v Číně výběrové řízení mezi čtyřmi uchazeči, prý ne díky ceně, ale především díky technickému řešení. Jeden z neúspěšných konkurentů, firma Bombardier, s níž plzeňská společnost vede po celém světě několik sporů, tendr napadl. Čínský úřad pro rozvoj a reformy ale nyní stížnost zamítl a potvrdil tak vítězství plzeňské firmy.

Dodávka na atraktivní trh s možností dalších zakázek donutila Škodu Electric vyvinout zcela nové zařízení. Čínské metro totiž využívá napájení 1500 voltů, což dosud plzeňská firma nedělala. „Obnášelo to zhruba 15 až 20 tisíc hodin vývojářské práce, to jsou tři čtyři měsíce,” konstatoval Šilhánek. Věří tomu, že touto zakázkou se firmě podaří více prosadit na čínském perspektivním trhu. Například Su-čou, kde žijí čtyři miliony lidí a v celé oblasti deset milionů, staví nové metro. Aktuální plzeňská dodávka směřuje na druhou linku o délce přes 26 kilometrů, město plánuje další dvě trasy.