Škoda Transportation dodá vlaky operátorovi DB Regio (dceřiná společnost Deutsche Bahn, národního německého a zároveň největšího evropského přepravce) do konce roku 2016. Konkrétně jde o zakázku šesti šestivozových dvoupatrových souprav Každá je složena z jednoho řídícího vozu, pěti vložených vozů a lokomotivy řady 109 E, která teprve nedávno získala evropský certifikát TSI High Speed RST na provoz při rychlosti 200 km/h. Celková hodnota zakázky převyšuje 2,6 miliardy korun.

"Pro naši společnost je to průlomový kontrakt, Německo je totiž jedním z nejnáročnějších trhů na světě, a to hlavně z pohledu tvrdé domácí konkurence," říká Tomáš Krsek, předseda představenstva Škoda Transportation.

Vozidla jsou konstrukčně připravena na rychlost 200 km/h, přičemž zákazník požadoval schválení pouze na rychlost do 190 km/h. Vlaky budou také vybaveny bezbariérovým nástupem ve výšce 760 mm, což byl jeden z důležitých požadavků Bavorské železniční společnosti. Budou plně klimatizovány a připojení na internet bude samozřejmostí. Ve druhé třídě bude mít vlak 679 míst a v první třídě 26 míst k sezení. Požadováno bylo také 82 sklapovacích sedadel, 2 místa pro cestující se sníženou pohyblivostí a multifunkční prostor až pro 37 jízdních kol. Každý z vlaků bude vybaven venkovním i vnitřním kamerovým systémem.