Informaci oznámil ČEZ v tiskové zprávě. ČEZ v kraji aktuálně provozuje 37 veřejných dobíjecích stanic. Kromě Plzně jsou dnes stanice nejvýkonnější české sítě také třeba v Klatovech, Domažlicích, Plasích, Přešticích a u dálnice D5. Nejčastěji lidé v 1. pololetí dobíjeli své elektromobily na ultrarychlých stojanech u plzeňské Olympie a na 83. km dálnice D5 poblíž Šlovic. Celkově se letos na Plzeňsku od ledna do června zákazníci u stojanů Supiny ČEZ zastavili ve 4 255 případech. Průměrně při jednom dobití načerpali přes 24,3 kWh elektřiny, loni to bylo jen 17,3 kWh.

Ondřej Jirovec (vpravo) při podpisu smlouvy se zakladateli Protoprintu Pavlem Sedláčkem (vlevo) a Štěpánem Janásem.
Plzeňský startup Protoprint má nového investora, otevře výzkumné centrum

Meziroční růst celkově odebrané bezemisní elektřiny o 99 %. To je příspěvek největší české veřejné dobíjecí sítě k boomu elektromobility v Plzeňském kraji. Rozšiřování počtu stojanů v jednotlivých místech v kombinaci s výstavbou vysokorychlostních stanic přitom přináší zkracování doby, kterou řidiči věnují dobíjení nebo čekáním na něj. Síť roste díky evropskému grantu z programu Connecting Europe Facility (CEF), prostředkům přidělovaným Operačním programem Doprava, i z vlastních zdrojů Skupiny ČEZ. Ta letos zatím zprovoznila již 51 nových stanic, přičemž pokračuje výstavba ultrarychlých stojanů. Řidiči jich už mají k dispozici 20 po celé zemi. Díky roamingu jim navíc ČEZ letos zpřístupní i tisíce dobíjecích stanic v zahraničí.

„Rozšiřování elektromobility věnujeme v ČEZ velkou pozornost. Rychle stavíme nové stanice a také navyšujeme jejich výkon. V podstatě do každého nově spouštěného dobíjecího hubu se snažíme začlenit minimálně jeden ultrarychlý stojan, u kterého se řidič zdrží jen několik minut. Zvyšování kvality služeb pro zákazníky probíhá i v dalších oblastech. Řidiči s naší dobíjecí kartou nebo staženou aplikací dnes už třeba mohou doplňovat energii i u stojanů dalších provozovatelů, a celkově tak využívat až tří tisíc dobíjecích bodů. Ve zpřístupňování tisíců konektorů v České republice i po Evropě chceme pokračovat také v následujících měsících,“ říká místopředseda představenstva ČEZ Pavel Cyrani. 

Vizualizace interiéru třídy deluxe pro italské noční vlaky, na jejichž výrobě se bude podílet Škoda Group.
Škoda Group se bude podílet na výrobě vozů pro italské noční linky

ČEZ tak zůstává tahounem rozvoje veřejné dobíjecí infrastruktury pro elektromobily v České republice. Z jeho stojanů „nateklo“ u nás od ledna do června do baterií aut více než 2,3 milionu kWh čisté elektřiny, což je pětinásobek ve srovnání se stejným obdobím před pěti lety.

Více než 80% sítě ČEZ tvoří dnes dobíjecí stojany o výkonu 50 kW, rychle ale roste podíl ultrarychlých stanic o výkonu až 360 kW. U nich  motoristé doplní energii potřebnou například k cestě z Prahy do Brna za 10 minut. Vedle více než 1 500 dobíjecích bodů vlastní sítě nabízí ČEZ svým zákazníkům díky roamingu i zhruba stejný počet konektorů dalších poskytovatelů dobíjení v České republice.