Plzeňský Prazdroj se soustředí na export. V minulém finančním roce vyvezl meziročně o 90 tisíc hektolitrů piva více. Při úterní tiskové konferenci to uvedl generální ředitel společnosti Mike Short.

Nejvíce piva směřuje tradičně do Německa. Za ním následuje USA. Největší zvýšení společnost zaznamenala ve vývozu do Austrálie, který se zvýšil o 60 procent. O 52 procent byl vyšší export do Španělska.

„Ve střední a východní Evropě se o českém pivu ví dlouho. V některých zemích západní Evropy, jako je právě Španělsko nebo Itálie, začali pivo objevovat nedávno,“ řekl Short.

„V minulém roce jsme investovali 3,5 miliardy korun. Mnoho financí putovalo právě do podpory vývozu a zvýšení jeho objemu,“ potvrdil Short zaměření na export. Oproti předchozímu roku to bylo o 1,5 miliardy více. Společnost vložila peníze především do nové stáčecí linky, úprav varny a nových obalů.

„Na jaře letošního roku jsme dokončili výměnu obalů u všech našich značek. Postupně také začínáme zavádět nové přepravky a multipacky,“ sdělil manažer vnějších vztahů Plzeňského Prazdroje Michal Kačena.

Do rozvoje prostředí v provozovnách, kde se čepují piva Plzeňského Prazdroje, směřovalo 1,7 miliardy. „V posledních letech se situace zlepšila. Důležitá je nejen kvalita piva, ale také jak se podává a v jakém prostředí,“ vysvětlil Short.

V příštím roce by měly být investice zhruba stejné. „Plánujeme zvýšení kvasné kapacity a prostor pro zrání. Peníze si vyžádají i další úpravy nové stáčírny. Důležité jsou také finance pro obchodní týmy,“ doplnil mluvčí Plzeňského Prazdroje Vladimír Jurina.

Zisky největšího českého výrobce piva, do něhož patří pivovary Plzeň, Radegast Nošovice a Velké Popovice, se vyšplhaly na 3,46 miliardy korun. Oproti předchozímu roku je to nárůst o 2,6 procenta.