Prazdroj nezvyšoval cenu čepovaného piva dva roky a lahvového rok a tři čtvrtě. Pivovar zdražení zdůvodňuje růstem cen surovin, zejména chmele, a také investicemi do modernizace a rozšíření prodeje. Napsaly to dnes Lidové noviny (LN). Další pivovary podle zjištění deníku nyní zdražení nechystají.

Zvýšení cen lídra českého pivního trhu se týká jak sudového a tankového, tak baleného piva. Hostinští a obchody budou vedle piva od Prazdroje nakupovat dráž i nealko a ovocná piva, cidery i další nápoje. „V průměru zvyšujeme cenu u všech našich produktů o 3,2 procenta," uvedla pro LN mluvčí Prazdroje Jitka Němečková.

Změnu ceny v tuto chvíli neplánují Pivovary Staropramen, které jsou po Prazdroji druhým největším výrobcem piva v Česku. Zdražovat se nechystá ani humpolecký Bernard. Reagovat na změnu cen u konkurence podle zjištění LN nehodlá ani Budějovický Budvar. „Ceny některých výrobků jsme naposledy upravovali 1. ledna 2016. Máme zcela nezávislou cenovou politiku," uvedl mluvčí Budvaru Petr Samec.

Skupina Heineken, které patří značky Krušovice, Starobrno nebo Zlatopramen, uvedla, že naposledy zdražovala některé své produkty v obchodech začátkem letoška. „O případných změnách nejprve informujeme naše obchodní partnery," dodala Jana Pikardová z Heinekenu

Prazdroj patří mezi pivovary společnosti SABMiller v Evropě, jejichž prodejem podmínila Evropská komise svůj souhlas s převzetím SABMilleru ze strany největšího světového pivovaru Anheuser-Busch InBev. Prazdroj je tak na prodej. Podle různých zdrojů mezi zájemci figurují americké a evropské investiční fondy, včetně českých skupin PPF a J&T, a také třeba největší japonský pivovar Asahi.