„Na nastalou situaci jsme museli zareagovat ve výrobě i v logistice. Posílili jsme distribuci baleného piva, o které je zvýšený zájem, do obchodů a obchodních řetězců. Naopak prakticky ustaly dodávky sudového piva a dodávky tankového piva jsme přerušili úplně,“ říká obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz s tím, že i z tohoto důvodu plzeňský pivovar dočasně pozastavil stáčení piva do sudů. Stáčecí linky na lahve a plechovky jedou podle Mráze dnes naplno.

„Dopad vládních nařízení je drastický, a to nejen na restaurace a hospody, ale také na pivovary. Propad prodejů je v řádech desítek procent. Zásadní pro nás je, že neprodáváme čepované pivo do hospod, a tento výpadek nelze ničím nahradit. Ani zvýšeným zájmem o balené pivo,“ hodnotí.

Plzeňský Prazdroj má nyní podle Mráze obrovské náklady s řešením situace v hospodách, kterým se snaží pomoci přežít. Pivovar chce podporovat všechny iniciativy, které mohou majitelům hospod pomoci překonat těžkou dobu. „Rozhodli jsme se například, že jim nahradíme všechny sudy, které během zavření hospod expirují. Spolu s Českým svazem pivovarů a sladoven a s dalšími tuzemskými pivovary jsme také rozjeli projekt Zachraň hospodu. Umožňujeme tak lidem, aby si nyní koupili voucher do své oblíbené hospody a využili ho poté, co znovu otevře,“ popisuje dále a dodává, že zhruba 10 procent z celkového počtu hospod už i tak deklarovalo, že po krizi neotevřou.

Personální problémy Plzeňský Prazdroj podle Mráze nemá. „Propouštění nyní není na pořadu dne. Teď se soustředíme na to, abychom tuto složitou situaci zvládli,“ vysvětluje Mráz. Dopad na tržby společnosti však bude mít koronavirová krize podle něj značný. „Lidé nyní více konzumují doma, což je v souvislosti s nařízeními vlády o omezením pohybu logické. Zaznamenali jsme mírně navýšené prodeje v obchodech, to však nahradí jen velmi malou část výpadku prodeje piva v hospodách a restauracích, takže celkové dopady a ztráty budou velké,“ uzavírá obchodní ředitel.