„Technicky jde asi z 80 procent o nový výrobek za poloviční cenu oproti nové soupravě,“ řekl ředitel realizace Škoda Transportation Marek Herbst. Podle informací ČTK přesahuje cena nové pětivozové soupravy 200 milionů korun. Modernizovaný vlak je podle Herbsta ve všech parametrech srovnatelný s novými vozy například od koncernu Siemens.

“Od roku 2004 dodáváme do Prahy deset souprav ročně, na přelomu letošního a příštího roku jich tam bude jezdit 62,“ řekl Herbst. Škoda zahájila modernizaci pražských vlaků metra v roce 2000, první čtyři roky jich v Plzni obnovovala pět až šest za rok.

„Metro pro nás představuje významný podíl výroby, více než třetinu objemu,“ uvedl šéf realizace. Hlavní výrobní náplní plzeňské továrny jsou nízkopodlažní tramvaje, kterých podnik letos vyrobí 45.

Vozy ze Škody pokrývají celý provoz na trase A a částečně na B. Každým vagonem projde 3600 lidí denně. „Modernizace přináší kromě komfortu hlavně zvýšení bezpečnosti a životnosti a zefektivnění provozu,“ upřesnil Herbst. Po odstrojení zůstane jen skelet vozů. Škoda Transportation do nich montuje nové elektrické výzbroje, pohony, řídící systémy a interiéry.

Velké kontrakty na metro se pro firmu rýsují v Rusku. Škoda má licenční smlouvu s Vagonmašem na dodávky nových i rekonstruovaných vozů pro Sankt Peterburg. Podle informací ČTK může jít až o 245 souprav. Z Plzně půjde kompletní elektrovýzbroj včetně pohonů