Panasonic před časem vydal prohlášení o tom, že ve svých továrnách po celém světě propustí patnáct tisíc lidí. „Nebude se to týkat závodů v Evropě,“ dodal Yasuo. Vyvrátil také spekulace o tom, že by se výroba mohla ze západočeské metropole přesunout jinam.

„Není důvod Plzeň opouštět. Je to ideální místo pro naši výrobu,“ doplnil Yasuo.

Ve firmě letos výrobu navýšili oproti předchozímu roku o patnáct procent. Zaměřují se tu teď především na levnější modely v ceně kolem tisíce eur. „Prodej televizorů s plochou obrazovkou se zvedá. Trh není zdaleka nasycen. Lidé šetří na dovolených nebo oblečení, ale hezkou televizi chce mít v obýváku skoro každý,“ myslí si Yasuo. Objemu prodeje se krize podle něho zatím nedotkla.

„Hospodářská krize přináší dvě věci: nebezpečí a příležitost. My se snažíme zaměřovat na tu druhou,“ uvedl Výkonný ředitel společnosti Panasonic Corporation Laurent Abadie. Ve firmě se prý snaží zaměřovat na vývoj moderních technologií.

Plzeňská firma v nedávné době rozšířila výrobu do žatecké průmyslové zóny Triangle, kam přibírá dvě stě lidí. Podle údajů z plzeňského úřadu práce měla firma zájem o nové pracovníky i v západočeské metropoli. Jednalo se většinou o pozice na dobu určitou do 31. července.

Plzeňský podnik se stal první ekologickou továrnou společnosti Panasonic v Evropě. Nese teď titul Eco ideas Factory. Titul pomohl firmě získat i fakt, že oproti březnu minulého roku snížila emise kysličníku uhličitého o více než deset procent na 10,6 tuny.