VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Metro v Peterburku bude obnovovat i plzeňská Škodovka

PLZEŇ - Výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation získá kontrakt v ruském Peterburku v hodnotě 4,5 miliardy korun. V neděli večer už firma uzavřela smlouvu s ruskou společností ZAO Vagonmaš na dodávky komponentů pro prototypový vlak metra do severoruské metropole. V řádech týdnů pak bude následovat podpis smlouvy na dodávkách pro dalších 300 vagónů.

6.11.2007
SDÍLEJ:

Typický výjev v ruské metropoli Peterburku. Čím blíže centru města, tím méně tramvajových kolejí. Guvernátorství v Peterburku spoléhá, že střed města obslouží dopravně především metro. Na jeho obnově se bude podílet i plzeňská Škoda Transportation. Foto: Deník/J. Kokoška

Prototyp soupravy moderního vlaku metra by měl Vagonmaš dokončit v příštím roce. Zkoušet se bude přímo v Peterburku. Škodovka do něj dodá elektrický pohon, hnací podvozek a řízení. Sériová výroba vozů pak začne v roce 2009.

„Pro potřeby modernizace petrohradského metra je potřeba postavit minimálně 300 vagonů ve velmi krátkém období,“ uvedl generální ředitel Škody Transportatin Tomáš Krsek s tím, že nové jednotky metra se budou později nabízet i dalším městům v Evropě a v zemích bývalého Sovětského svazu.

Nové vlaky budou mít moderní asynchronní pohon a nové řízení. Na dodávkách se budou podílet i další české a ruské firmy. Vagonmaš bude soupravy montovat.

Stejně jako je Peterburk vyhlášen krásnými dlouhými kanály a okázalými paláci carů, má v Rusku pověst města s velmi zanedbanou veřejnou dopravou. Kromě metra jezdí v Benátkách severu i autobusy, tramvaje a trolejbusy. Jejich průměrné stáří se ale pohybuje mezi 20 a 30 lety.

„Vozový park tramvají se už řadu let jen opravuje a nenakupují se nové vozy. Když tedy po čase přibude vozů, které se již nedají opravit, prostě se zkrátí linky o pár zastávek a tam, kam už nedojedou, se vytrhají koleje,“ popisují dlouholetý přístup guvernátorství v Peterburku k veřejné dopravě obyvatelé města.

Tramvajové koleje se zpravidla vytrhávají od středu města. Tam totiž zajišťuje dopravu metro, nájemní minibusy a stovky legálních i nelegálních taxíků, které na okraj metropole jezdí jen neradi. Tramvaje mají za úkol zajistit dopravu od konečných metra na sídliště. Tím se zvyšují i nároky na podzemní dráhu, která je jednou z nejhlubších na světě. Některé linky totiž podjíždí severoruský veletok Něvu a řadu říčních kanálů kolem ní.

6.11.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Opilý řidič havaroval u Chotíkova. Nikdy si přitom neudělal řidičák

Roman Hubník.

Hubník: Škoda první půle

Volební účast v Plzni se pohybuje kolem 60 procent

Plzeň - V parlamentních volbách 2017 šlo v Plzni k volebním urnám kolem 60 procent voličů.

Sportovci bez šance na úspěch

Plzeň - Podle jmen by se mohlo zdát, že sestavili dobrý tým, který může porážet své soky.

SOUTĚŽ o vstupenky na Tátu

Plzeň – Celosvětově úspěšná one man show Táta o tom, jak lze s humorem zvládnout období před narozením dítěte a po něm, se stala vedle Cavemana jednou z programových stálic Měšťanské besedy.

Mise v Lucernu? Velké zklamání!

Viktoria dostala facku od posledního týmu švýcarské ligy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení