Podobným konceptem prodeje vlastních restaurací s jednotnými parametry postupuje v ČR už pět let Pivovar Staropramen, který má 26 restaurací, od loňska otevírá své pivnice Starobrno. Prazdroj opustil model vlastních restaurací Pilsner Urquell před deseti lety a nyní už má jen partnerské provozovny.

"Interiér Kozlovny navozuje tradiční hospodskou atmosféru," řekl manažer značky Velkopopovický Kozel Martin Kuděla. Hrazení nákladů na vznik pivnic řeší individuálně. "Kozel je v naší oblasti oblíbený a chceme vytvořit pro jeho stoupence tradiční příjemnou pivnici s restaurací odpovídající moderním požadavkům," řekl majitel bystřické Kozlovny Bohumil Kobza.

Interiérové prvky jsou doplněny stylovými motivy, jako jsou kopyta, růžky a majestátní socha kozla dominující hospodě. Speciální sortiment jídel vychází z národní i regionální kuchyně. Značka Kozel má dynamický růst na českém trhu i v cizině a vede trh s tmavými pivy v ČR.

Staropramen, druhý největší pivovar v Česku, si vlastní hospody pochvaluje. "Máme už 26 značkových restaurací a jejich počet vzroste do konce roku na 30," řekl manažer konceptu restaurací Staropramenu David Petřík. Rozšiřováním sítě pivnic vyššího standardu láká pražský pivovar nové zákazníky na spojení kvalitní gastronomie a interiéru s více než deseti druhy piv. Tyto restaurace nám stabilizují výtoč, dodal Petřík.

Pivovar Starobrno, čtyřka na českém trhu, má od loňska restauraci v Jihlavě, letos ji otevře v Brně a počet bude zvyšovat. "Jsou postavené na zážitkové gastronomii, kdy se jídlo dokončuje přímo před hostem," uvedla mluvčí Kateřina Eliášová. Nabízejí deset značek piva.

Prazdroj má 12 partnerských restaurací ve velkých městech, kterým propůjčuje licenci Pilsner Urquell Original Restaurant. Jejich majitelé musí zachovat jednotný vzhled interiéru, zaměření na české pivo a kuchyni. Pivovar nepočítá s jejich výrazným rozšiřováním.