„Plzeň jsme spustili před dvěma měsíci. Mysleli jsme, že je tu větší potenciál než v Brně, kde mají lidé o slevy po Praze největší zájem. To se zatím vůbec nepotvrdilo. Situace je tady pro nás asi nejobtížnější,“ říká obchodní ředitelka webu Zapakatel.cz Klára Bitvarová.

Problém je prý především v tom, že místní obchodníci nemají příliš velký zájem se do projektu zapojit. „Jsme tím docela překvapeni. Ještě nepochopili, že je to výborný marketingový nástroj,“ dodává Bitvarová.

Potvrzuje to i provozovatel čistě plzeňského serveru Kuptovplzni.cz. „Když jsme web zakládali, nikdo podobnou nabídku v Plzni neměl. Během krátké doby tu vznikla obrovská konkurence. Bohužel mezi firmami zatím tak velký zájem není,“ sděluje.

Přitom mezi lidmi je poptávka po podobných slevových akcích velká. „Plzeňané mají o slevy zájem stejně jako v jiných lokalitách,“ říká ředitel a zakladatel Slevomatu Tomáš Čupr.

Řada Plzeňanů už si na možnost lacinějšího nákupu zvykla. „Zatím jsem to využil hlavně na jídlo a koktejly. Třeba nabídka tři mojita za cenu jednoho je hodně dobrá,“ říká Plzeňan Martin Borovička. Se službou je spokojen. „Jestli zkusím i další možnosti, třeba nějakou dovolenou, nevím. Pokud ale něco zajímavého objevím, budu o tom uvažovat,“ dodává.

Slevové servery fungují na jednoduchém principu. Zákazníci si na internetu vyberou některou z nabízených zlevněných služeb, zaplatí bankovním převodem a většinou ihned do druhého dne jim e–mailem přijde voucher.

Do sítě se zapojila například plzeňská restaurace Simsalabim. „Rozhodli jsme se pro to kvůli přilákání nových zákazníků. Na slevy lidé slyší. Zájem je poměrně velký. Prodali jsme kolem pěti set poukazů,“ uvedl provozní restaurace Tomáš Martinák.

Především kvůli vykrytí prvních tří měsíců, které bývají tradičně slabší na zákazníky, výhodnou nabídku poskytují na Spilce.

„Určitě je to pro zákazníky zajímavé. Zajistilo nám to zaplnění restaurace i v době, která nebývá na hosty tak bohatá,“ dodává jednatel společnosti, která Spilku provozuje, Richard Marek.

Právě o jídlo je největší zájem. „Oblíbené jsou poukazy do různých exotických restaurací, ochutnávky sushi, steakové hody, ale i ryze česká kuchyně, jako jsou pečená kolena a k tomu pivo se slevou. Lidé také často rádi zajdou na kávu s dobrým dezertem za velmi nízkou cenu,“ vyjmenovává Čupr.

V nabídce jsou ale také masáže, manikúry, zeštíhlovací procedury a kosmetické služby. Dále jsou to zážitky, například paintball, let balonem nebo zorbing.

Kde také v Plzni seženete slevu

Fajnslevy, Slevomat, Berslevu, Stáhnislevu, Pumba, Hypersleva, ZaPakatel, KuptovPlzni, Inkup, Nebeslev, Nakupzapul, KocourKuk, Bonif, ChciSlevuZadarmo, PrimaSleva, MegaSleva, Slevomor, CitiyDays

Rozhovor ředitelem slevového webu Tomášem Čuprem najdete ZDE.