Ubytování mohli hosté hodnotit po odjezdu na stupnici od nula do deseti. Plzeňské hotely získaly známku 8,01. Na druhém místě skončily České Budějovice s hodnocením 7,72.

„Předpokládala bych, že se plzeňská ubytovací zařízení umístí vysoko. Ale že budou úplně na špici, mě trochu překvapilo. Každopádně je to ale potěšující,“ uvedla Kristina Štěpánová z Odboru prezentace a marketingu plzeňského magistrátu.

Podle předsedy plzeňské krajské sekce Asociace hotelů a restaurací Vladimíra Nováka se na úspěchu podílí především fakt, že hotely v západočeské metropoli mají dobrý poměr mezi cenou a kvalitou. „Většina hotelů je tady nová nebo nově opravená. Plzeň proto může v mnoha směrech nabídnout více než Praha,“ dodává Novák.

V plzeňských ubytovacích zařízeních je v současné době celková kapacita tři tisíce lůžek. Z toho 2700 patří do tří a čtyřhvězdičkových hotelů. Podle Štěpánové je to na Plzeň solidní číslo. „Nepředpokládám, že by vznikaly nové,“ dodává.

Výhodou je prý i to, že polovina čtyřhvězdičkových hotelů je nová. „Hoteliéři si navíc uvědomují konkurenci, a i proto se zaměřují na větší kvalitu služeb,“ sděluje Štěpánová.

Spolupráce s hotely je podle ní kvalitní. „Důležité je přizpůsobení nabídky tak, aby odpovídala potřebám cestovních kanceláří i individuálních turistů,“ doplňuje Štěpánová.

Těší ji i to, Plzeň se začíná stávat centrem výletů do okolí. „To je přesně to, o co již nějakou dobu usilujeme a vystihuje to heslo: Nechte kufry v Plzni! Turisté se ubytují v plzeňských hotelech a pak cestují třeba na Šumavu, do jižních Čech nebo do západočeských lázní,“ konstatuje Štěpánová.

Plzeňští hoteliéři se ve spolupráci s městem a regionem snaží posílit i kongresovou turistiku v kraji. I proto vznikla obecně prospěšná společnost Pilsen Convention Bureau. „Chceme aktivně oslovovat a zaujmout organizátory větších akcí. V této oblasti však nesoupeříme pouze s českými městy, jako je Praha, Brno nebo Ostrava, ale také třeba s tureckým Istanbulem nebo maďarskou Budapeští,“ uvedl Novák.