Díky poptávce dokonce v Česku nyní vzniká první portál, který s příležitostmi cílí ryze na jedince, kteří práci z domova přímo vyhledávají.
Jde o startup Popcorn Jobs, za nímž stojí zkušený marketingový manažer Jan Boleslavský. Ten začal zostra: díky svým globálním ambicím obdržel pro svůj projekt grant společnosti Google a zařadil se tak vedle jiných dnes úspěšných, například We Care Animal Rescue či SOS dětské vesničky v Indii.

Na jedinečné zaměření serveru pozitivně reagují hlavně síly ve vyhledávané oblasti IT. „Home-office je pro naši komunitu zejména o soustředěné práci. U některých profesí se potřebujete soustředit a nebýt vyrušováni běžným provozem na sdíleném pracovišti,“ vysvětluje svůj záměr Boleslavský.
Benefit pro nadané
Proměnu ve vnímání home-office ovšem někdejší ředitel marketingu v CzechTourism zdaleka nevidí pouze v oblasti IT. Podle hesla „dá-li se to udělat z domu, není třeba nikam jezdit“ funguje i spousta dalších odvětví. Ty tak chtějí zaměstnance, již si na přechod na „starý“ režim těžce zvykají, motivovat.
Popcorn Jobs tak zaznamená zájem nejen od „ajťáků“, ale rovněž webdesignerů, textařů, právníků, finančních manažerů či HR profesionálů. Dále pomáhá nalézt uplatnění také méně viditelným cílovým skupinám, mimo jiné třeba matkám na mateřské dovolené, případně fyzicky handicapovaným lidem.

Nápad na ojedinělý server Boleslavský dostal, jak se často stává, na základě zkušenosti. „Znám se s talentovanými lidmi, kteří pracují pro pražské nebo mezinárodní firmy, ale bydlí třeba v Prostějově. Trh se proměnil. Pro dosažení vrcholu ve vaší profesi už není nutné se za ním stěhovat,“ vysvětluje.
Řešení domácích nástrah
Lidé přitom mají možnost filtrovat nabídky podle svých preferencí. Potřebují pracovat z domova jen občas, několikrát do týdne, nebo „naplno“? „Myslíme na všechny možné potřeby. Vzhledem k tomu, že pokrýváme široké spektrum oborů, je nutné být k lidem i společnostem flexibilní,“ říká Boleslavský.
Zakladatel webu si je zároveň vědom i úskalí, která může práce z domova skýtat. Ať už jde o „nebezpečí“ v podobě přílišné volnosti, zanedbávání pohybu či televize a ledničky v dohledu, blog Popcorn Jobs se snaží nabízet tipy a alternativy, aby lidé i doma vydrželi být co nejproduktivnější.

„Většinou jde o jednoduché rady na základě poznatků jedinců či firem, kteří mají s prací z domova zkušenost už delší dobu. Ovšem snažíme se pomoct také v jiných důležitých otázkách – jak vytvořit dobrý životopis, připravit se na pohovor nebo na co se zaměřit u náboru zaměstnanců,“ nastiňuje.
U firem je naopak velkým lákadlem fakt, že vložení inzerátu je stojí nízké náklady a celý proces lze stihnout do jedné minuty. Celkově je pak český startup popcornjobs.cz už nyní plně funkční a denně nabízí několik desítek příležitostí z oblasti IT, marketingu, designu, právních služeb nebo účetnictví.