Nealkoholické pivo Proovan, 2. nejprodávanější pivo ze stálé nabídky Proudu, tak bude opět dostupné s limitovanou etiketou s nepřehlédnutelným knírkem – symbolem Movemberu. Pivovar Proud z každého půllitru nealko piva Proovan prodaného v listopadu, včetně čepovaného, věnuje Nadačnímu fondu Muži proti rakovině 5 Kč.

„Já osobně jsem kampaň Movember poprvé zaznamenal v roce 2013. Tehdy jsem byl v Prazdroji necelý rok na stáži, aktivní v mnoha směrech a založil jsem tým Knírači z Prazdroje. Z něj se vloni stal tým Proud in Movember, kterému se podařilo vybranou částkou zařadit na 7. místo mezi týmy z celé republiky,“ rekapituluje Michal Škoda, ředitel pivovaru Proud, a dodává: „Výtěžek Nadačnímu fondu Muži proti rakovině půjde z veškerého piva Proovan prodaného v listopadu. Lahve s limitovanou etiketou s knírkem máme připravené k distribuci všem našim partnerům a spolupráci nabízíme i dalším firmám. Jsme schopní například zavézt lahve na Movember setkání a různé pracovní akce.“

A kam konkrétně bude směřovat 5 Kč z každého půllitru nealko piva Proovan prodaného v listopadu? „Jako nadační fond vyhlašujeme každoročně grantové řízení, do kterého se může přihlásit jakékoliv urologické nebo uroonkologické pracoviště z celé republiky. My pak následně pomáháme s přístrojovým vybavením. Zároveň se věnujeme medicínskému i psychologickému poradenství, vydáváme publikace pro pacienty a jejich rodinné příslušníky, podporujeme výzkum i stáže mladých lékařů,“ odpovídá Jiří Hofreitr z Nadačního fondu Muži proti rakovině.

Ventill z plzeňského pivovaru Proud je nově bez lepku.
Ventill z plzeňského pivovaru Proud je nově bez lepku

Movember se zaměřuje především na prevenci typicky mužských onemocnění, kterými jsou rakovina prostaty a varlat. Cílem je zvýšení povědomí o těchto nemocech a o potřebě včasné detekce. Prvním krokem k určení diagnózy rakoviny a také základním předpokladem účinné léčby jsou každoroční preventivní prohlídky. „Upozorňovat na problémy rakoviny varlat a prostaty je nutné neustále. Nadační fond Muži proti rakovině se snaží nutnost prevence komunikovat kontinuálně po celý rok, ale listopadový Movember je samozřejmě největší akcí,“ dodává Jiří Hofreitr.