„Klimatizace se nám osvědčila. Cestující si ji pochvalují,“ uvedl generální ředitel dopravní firmy Miroslav Hucl s tím, že firma si již pořídila 43 vozidel a zbylých sedm odbere do konce roku.

Jedná se o 20 vozů Iveco Karosa Vysoké Mýto a 30 vozidel firmy SOR, kterou založilo bývalé vedení vysokomýtské Karosy. Vozy SOR mají mít 70 a 80 míst k sezení i stání a délku 9,5 a 10,5 metru. Karosy s délkou 12 a 12,8 metru disponují kapacitou80 a 90 míst. Autobusy budou vesměs na naftu a budou splňovat nejvyšší ekologickou normu Euro 4.

Vozidla firma nasazuje po celém kraji i na dálkové spoje. Deset z nově nakoupených autobusů bude plně nízkopodlažních. Ty budou jezdit na linkách směřujících do větších měst, jako jsou třeba Plzeň, Klatovy a Tachov.

Dopravce má v současné době k dispozici téměř 420 autobusů. Jejich počet se letos zvýší jen o 15, protože 35 vozidel firma vyřadí z provozu. „Neprodáváme je. Jdou rovnou na likvidaci. Jsou to de facto neopravitelné vozy, které by dalším prodlužováním životnosti jen ohrožovaly bezpečnost silničního provozu. Navíc nechceme podporovat konkurenci, že jí budeme prodávat levné autobusy,“ dodal Hucl.