Podnik letos plánuje vyvézt do patnácti zemí až dva miliony lahví, loni jich bylo 1,2 milionu. „Vývoz všech druhů nápojů a růst spotřeby sektů v ČR jsou pro rozvoj společnosti tou největší šancí,“ řekl marketingový ředitel Martin Fousek. Podnik loni prodal 25,5 milionu lahví sektů, vín a lihovin, za něž utržil 1,5 miliardy korun.

„Sektem Bohemia Sekt Prestige si letos o silvestrovské půlnoci připijí lidé v patnácti zemích světa, kam směřují také klidná vína a lihoviny,“ uvedl včera obchodní ředitel Petr Černý. Podle něj firma uzavřela nové kontrakty s významnými importéry a distributory v Nizozemsku, Finsku, Kanadě, Libanonu a Brazílii. Současně rozšířila portfolio sektů vyvážených do Ruska a Srbska. „Export vnímáme jako potenciál pro rozvoj firmy ve větším tempu podobně jako růst spotřeby sektů v ČR. V lihovinách český trh zásadně neporoste a ve víně je hodně rozdrobený, protože je tam spousta značek i výrobců, takže nemůžeme čekat dvouciferné nárůsty,“ uvedl Fousek.

Dva kamiony vánočních sektů do Belgie považuje Černý za úspěch, Bohemia Sekt tam vyváží už osm let. „Trh je velmi konkurenční a výrazně orientovaný na kvalitu. Zákazníci si vybírají z mnoha světových značek sektů a šampaňských,“ dodal. Bohemia Sekt Prestige se také zařadil do tisíce nejlepších světových vín pro rok 2011.