VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zbývá pár dnů. Jak na poslední chvíli vyladit formu na půlmaraton?

Plzeň - Den D se blíží, Škoda FIT půlmaraton je za dveřmi – na náměstí Republiky v Plzni se sejdeme 28. května. Na co všechno se připravit a jak? Na tuhle otázku se vám pokusíme s běžeckým guru Milošem Škorpilem co nejstručněji odpovědět následujícími řádky.

20.5.2016
SDÍLEJ:

Miloš Škorpil.Foto: Deník/Lubomír Stehlík

Tak především: nesnažte se v posledních dnech naběhat nějaké závratné kilometry, dohnat, co jste třeba nestihli natrénovat. Zkuste se nestresovat, vždyť o co vlastně jde ?? V posledních dnech před závodem vyváženou stravou a lehkým pobíháním prostě vylaďte svůj tělesný „stroj" do co nejlepšího stavu.

A tréninky? Osvědčený recept říká: víkend před závodem si dejte středně těžkých deset (ne o moc víc) kilometrů v rozumném tempu. A hned pak si užijte nějakou příjemnou sportovní masáž, relaxaci, prostě takovou (ne)činnost, při které se uvolníte a regenerujete. Co dál? Na pondělí si naordinujete v lehkém tempu pět kilometrů, v úterý vyběhněte na zhruba půlhodinku v tempu, v jakém plánujete běžet závod. Ve středu? Lehkých 30 minut běhu, na čtvrtek v našem plánu stojí: volno. Den před závodem, v pátek, si zkuste třeba 15 minutek volně, pak pár rovinek rychleji, nezapomeňte na protažení a výklus. A v sobotu? Na start!

Pár rad na den D. Předstartovní nervozita je normální. Návštěva WC před startem nutná. Oblečení berte přiměřené počasí, osvědčené, takové, které už nějaký čas při běhu nosíte, nezapomeňte na pokrývku hlavy. Ani při občerstvení před a během závodu neexperimentujte. Dodržujte před i během závodu pitný režim. Toužíte-li (kromě nabídky občerstvovacích stanic) posílit tělo třeba o energetické tyčinky či gely, vždy je vyzkoušejte předem, při tréninku (nechcete přece na patnáctém kilometru zjistit, že ta drahá super speciální směs vám opravdu, ale opravdu neudělala dobře a že místo cíle hledáte úkryt v křoví). Nepodceňujte možnost odřenin, ty můžou hodně znepříjemnit život běžce, choulostivá místa (např. vnitřní strany stehen) ošetřete dopředu vhodným krémem. Při závodě samotném nepřepalte začátek, raději začněte pomaleji, je lepší ztratit pár vteřin po startu, než když vám pak dojdou síly a při závodě narazíte na pověstnou „zeď".

Využijte vodiče, kteří jsou zřetelně označeni a běží na předem stanovený čas, lépe budete udržovat tempo. Řeknete blízkým, ať vás přijdou povzbudit na trať. Vše o závodu najdete na www.skodafit.cz.

A jednu věc především. Závod si zkuste co nejlépe užít! Říkejte si: Těším se, že je něco přede mnou, osobní výzva, a i když to třeba nedopadne podle mých představ, budu o zajímavou zkušenost bohatší. Hlavně závod neberte z té strany opačné – bojím se, že to nezvládnu, nedokážu, běda, co tomu řeknou ostatní. Je to všechno o vás, o vašem pocitu. Běhá se nejen nohama, ale i hlavou!

Miloš Škorpil

Autor: Redakce

20.5.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

HC Olomouc vs. Plzeň
20

Duel plný kontroverzních momentů. Plzeň veze z Olomouce výhru

Ilustrační foto.

Nadace oznámila laureáty letošních hudebních Orfeů

FOTO: Mladík omotal auto kolem stromu, neměl šanci přežít

Janovice nad Úhlavou – Jen pár stovek metrů zbývalo v noci ze soboty na neděli domů 26letému muži z Klatovska. Už tam ale nedojel.

Viktoria dostala ve Španělsku výprask

Coín, Plzeň – Debaklem skončil druhý přípravný zápas fotbalistů Viktorie Plzeň v rámci soustředění ve Španělsku. Západočeši propadli totálně v defenzivě a podlehli v Coínu rakouskému mistru Red Bull Salcburk vysoko 0:5.

Josef Hlavatý: první následovník Jana Palacha

Plzeň – Muž se upálil na tehdejším Dukelském náměstí v Plzni.

AKTUALIZOVÁNO

Bouralo se na jihu Plzně, Klatovsku, Domažlicku i Tachovsku

Plzeňský kraj - Nárazy vozidel do stromů, střet tří aut i letecké transporty. V sobotu od rána nehody zaměstnávají záchranku, policii i hasiče.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT
>