V třinácté rychlostní zkoušce Rallye Český Krumlov trefil zkušený pilot v zatáčce balík slámy, vylomil kolo a rallye tak pro posádku EuroOil-invelt teamu skončila.

„Ta chyba mě pořád mrzí. Prostě jsem zabral o pár centimetrů víc. Ale stejně by mě zajímalo, pokolikáté v kariéře mě už vytrestala třináctá rychlostka,“ podotkl Pech.

Přitom na start třetího podniku českého mistrovství nastupovali se spolujezdcem Petrem Uhlem pozitivně naladěni.

Na předchozí Rallye Šumava si sehraná dvojice užila s fiestou R5 po čase zase chuť vítězství.

A všichni v týmu věřili, že by Pech s Uhlem mohli největší konkurenty z tovární stáje Škoda Motorsport potrápit i na jihu Čech.

Jenže suverén posledních sezon Jan Kopecký při světové premiéře za volantem nového vozu Škoda Fabia R5 Evo potvrdil svou nadvládu.

Úřadující šampion se vyrovnal i s půlminutovou penalizací za sporný průjezd retardérem a Rallye Český Krumlov vyhrál popáté v řadě a pošesté celkově.

„Po úvodních dvou erzetách bylo jasné, že na Honzu Kopeckého v čele průběžného pořadí nemáme,“ připustil Pech s tím, že se pak soustředili na boj o druhé místo.

O to plzeňská posádka válčila hlavně s Filipem Marešem jedoucím na fabii.

„Vytvořili jsme si drobný náskok, ale pořád jsme museli jet naplno. Rozestupy byly minimální,“ vrátil se Pech k úvodní etapě.

Ta druhá však dvaačtyřicetiletému jezdci vůbec nevyšla.

„Na pověstné rychlostce Malonty jsem těžce vydřený náskok prohospodařil. Nedobrzdil jsem do jednoho z retardérů a abych se vyhnul penalizaci, tak jsem se musel vracet a ještě couvnout,“ popsal Pech, jak se v pořadí propadl na třetí místo.

A aby toho nebylo málo, tak na další erzetě přestal na fiestě fungovat posilovač řízení.

„Musel jsem zastavit a závadu vyresetovat, takže další ztráta. Celkově to už bylo víc než jedenáct sekund a zbývaly čtyři rychlostky, abychom se pokusili vzít si druhou příčku zpátky,“ zdůraznil pilot.

Jenže v osudné třináctce zastavil plzeňskou dvojici nechtěný karambol.

„Kolem vytočeným do plného rejdu jsem zachytil balík slámy, vytyčující jednu z pomalých zatáček. Krajní spojovací tyč řízení praskla a bylo. Sice jsme to za pomoci tamních hasičů a jejich nářadí opravili a odjeli po vlastní ose, jenže závod byl ztracený,“ vyprávěl Václav Pech. „Gratuluji Škodovce k vydařené premiéře nové fabie a posádce Mareš – Hloušek k druhému místu,“ doplnil sportovně.

Spravit chuť si mohou Pech a Uhel v polovině června při čtvrtém závodě domácího šampionátu Rallye Hustopeče na jihu Moravy.