Na minulé Rallye Hustopeče totiž Pecha s Uhlem zradila technika. Vinou poruchy motoru na svém voze Ford Fiesta R5 do soutěže ani neodstartovali a na opravu auta měli jen čtrnáct dní.

„Předpokládali jsme, že došlo k propálení pístu válce. Ještě z Hustopečí jsme objednávali veškeré potřebné díly, které také záhy přišly z Anglie poštou. Po rozebrání motoru se naštěstí potvrdilo, že náš odhad byl správný. I tak nás čekaly hektické dny,“ uvedl Pech.

Nastala úmorná práce. „Jarda Vančík dělal na motoru týden snad i v noci. Skvěle pracovali také naši mechanici, takže jsme vše stihli včetně zaběhnutí motoru. Honička skončila v úterý, ale na Bohemku jsme připraveni,“ hlásil pilot už z dějiště pátého podniku českého šampionátu.

„Trénujeme, což je pro mě šance se po té nečekané jezdecké pauze dostat zase do tempa,“ uvedl Pech.
Rallye Bohemia startuje zítra a Pech se na souboje v okolí Mladé Boleslavi, ale také na Liberecku, těší. Přitom bude čelit přesile továrních škodovek.

Firemní tým vedle jedničky Jana Kopeckého, který v případě vítězství už v předstihu obhájí český titul, nasadí na domácí půdě také dvě mladé skandinávské posádky. Za volanty fabií usednou Ole Christian Weiby z Norska a Fin Juuso Nordgren. „Čím nabitější konkurence je, tím je rallye hezčí,“ usmál se Pech. „Po dlouhých letech se na Bohemce ukáže třeba ostřílený Raimund Baumschlager, což je borec, super chlap. Vrací se i liberecký Štěpán Vojtěch, takže hecování si užijeme až až,“ podotkl.
Nadšen však není ze zařazení nové rychlostní zkoušky Ještěd, která jezdce hned dvakrát vyžene na známou dominantu u Liberce. „Jde vlastně o rychlý závod do kopce a zase dolů po široké silnici. Mám raději užší silničky, ale musíme se s tím nějak popasovat,“ řekl Pech.

Zítřejší úvodní etapa bude zakončena dvěma erzetami po sobě na závodním okruhu v Sosnové. V cíli v centru Mladé Boleslavi jsou nejrychlejší posádky očekávany v neděli před patnáctou hodinou po absolvování 547 kilometrů.