„Po loňském odstoupení ještě před samotným startem rallye pro poruchu motoru jsem věřil, že máme v Hustopečích smůlu na dlouho vybranou. Ale bohužel…,“ litoval 42letý Václav Pech.

I proto začala plzeňská posádka letos opatrněji. „Mechanici museli v prvním servisu lehce upravit tuhost podvozku a my postupně zrychlovali. Po třetím měřeném testu se nám podařilo probojovat na první místo,“ popisoval Václav Pech.

Bohužel pak se dostavily technické problémy. „V polovině další erzety nám praskla při brždění v prudkém sjezdu mezi vinicemi pravá přední poloosa. Byl to docela šok, protože v ten moment přestalo auto ideálně brzdit a začalo se přetáčet do boku tam, kde na nápravě zůstala zdravá poloosa. Podařilo se mi auto dostat do směru, kterým vedla cesta, ale i tak z toho byly pořádné hodiny. Pak jsme museli dokončit asi osm kilometrů jen s pohonem zadních kol,“ vysvětloval Václav Pech propad pořadím na pátou příčku.

Do soboty šel s odhodláním dostat se na stupně vítězů a zpočátku se dařilo smělý plán plnit, ale pak přišel další zádrhel. „V sedmé zkoušce, v rychlé pravé zatáčce, jsme neměli od našich špionů zaznamenaný beton v krajnici mimo asfalt. O ten jsme prorazili pneumatiku a museli ji vyměnit přímo na rychlostní zkoušce. Byla to velká chyba, kvůli které jsme ztratili všechny šance na dobrý výsledek,“ přiznal Pech, který nakonec obsadil desátou příčku.

Ondřej Mihálik (vlevo) v přípravném zápase s Domažlicemi v souboji s Michalem Mlynaříkem.
Novic Mihálik se v Plzni uvedl dvěma gólovými asistencemi