„Osmé místo v konkurenci tolika dvoutisícovek považuji za úspěch. Je to fantazie,“ říkal Pech.

Teprve po návratu do Plzně přiznal, že na populární Barumku odjížděl s přáním probít se do elitní desítky. „Příliš jsem s tím ale nepočítal. Vždyť do závodu bylo přihlášeno pět továrních týmů,“ připomněl dvaatřicetiletý Pech, který jezdí se stejně starým spolujezdcem Petrem Uhlem na voze Mitsubishi Lancer Evo IX.

Všichni jeho přemožitelé z Barum rallye se představili se silnějšími speciály S2000. „Další produkční vůz skončil snad pět minut za námi,“ připomněl plzeňský pilot. „Já ale zůstanu věrný mitsubishi. I v příští sezoně,“ usmál se.

Od úvodní, divácky atraktivní večerní erzety se posádka plzeňského EuroOil teamu na Braum rallye pohybovala na rozhraní elitní desítky. V cíli z toho nakonec byla osmá příčka. „Využili jsme znalosti trati. V tom jsme měli nad soupeři lehce navrch. Věděl jsem, že nesmím udělat jezdeckou chybu, ta se tady draze zaplatí,“ popisoval Pech.

S umístěním v českém šampionátu ale spokojen být nemohl. „To už se nám až tolik nepovedlo. Bohužel se před nás dostaly obě škodovky (vítězný Kopecký i třetí Fin Hänninen – pozn. aut.), Kresta, mladý Prokop i Valoušek,“ vypočítává.

Přesto si v průběžném pořadí udržel druhou příčku, i když Valoušek ukrojil část z jeho náskoku. V čele je i nadále Kresta.

Češi na Barum rallye kralovali. Vyhrál tovární jezdec Škoda Motosport Jan Kopecký a mezi první osmičkou byli další čtyři jeho krajané. Čtvrtý domácí favorit Kresta, pátý juniorský šampion Prokop, šestý Valoušek a osmý Pech. „Máme jeden z nejkvalitnějších domácích mistráků. Na Barumce se to teď jen potvrdilo,“ potěšilo Pecha, který za sebou nechal třeba italské tovární piloty Fiatu Rossettiho a Bassa.

Příští podnik mistrovství ČR, Rallye Příbram se jede 18. a 19. září. „Auto dostalo na Barumce zabrat. Dát ho do kupy nebude legrace,“ podotkl Pech.