K zisku sedmého titulu ve čtrnáctileté historii série má našlápnuto rekordman a ligový král Jiří Nesveda.

Spurtér stáje AC Sparta zatím posbíral 276 bodů a před týmovým parťákem a obhájcem prvenství Tomášem Holubem vede o 37 bodů. Průběžně třetí Tomáš Medek z týmu Puskinak.cz, vítěz posledního ligového kola, ztrácí přes sto bodů a je ze hry o titul venku.

V banku je totiž už jen třikrát třicet bodů pro vítěze jednotlivých podniků.

„Jirka to má letos dobře rozjeté a nejspíš se tak konečně dočká sedmého vítězného zářezu, který mu v minulých třech letech unikal. O titul by ho mohla připravit jen neúčast ve zbývajících závodech," prohlásil hlavní organizátor série Jan Kotal.

Nesveda ligu ovládal v letech 2006 až 2011. Jenže pak se zlatá éra sparťanského rychlíka zadrhla a na ligový trůn usedali jiní – Martin Boubal, Tomáš Okrouhlický a loni už zmíněný Holub. Teď Nesveda míří zpátky na trůn. „Je to můj cíl," říká třicetiletý jezdec.

Naposledy před týdnem skončil Nesveda na Lopatárně až čtvrtý a ani dnes nebude mít cestu k vítězství lehkou.

Vedle soupeřů mj. z celků Puškiňák a Dukla se do boje o prvenství pustí rovněž tým NejlevnejsiPneu.cz.cz v čele s jeho manažerem a lídrem Michalem Keslem.

„Vím, že to nebude snadné, ale horší než třetí místo by pro mě bylo zklamáním," prohlásil někdejší dráhový mistr Evropy, který nový tým uvedl do života loni. „Včetně mě ho tvoří šest jezdců kategorie Elite. Závodíme většinou v Německu a dobře se ukazuje třeba dvaadvacetiletý Jiří Doležal," sdělil Kesl. 

Grand Prix NejlevnejsiPneu.cz se jede jako bodovací závod o prvenství na pásce, kdy si první dva borci v každém okruhu připíší dva a jeden bod. „Mělo by tak jít o rychlý závod, což mě vyhovuje," podotkl Kesl.