Od včerejška už také dvaadvacetiletý reprezentant trénuje v dějišti závodu. Povzbuzen způsobem, jakým loňský král světového cross country do 23 let jen před pár dny vlétl do premiérové sezony v mužské elitě.

Na úvod světové série v německém Albstadtu byl Cink dvanáctý, když se v jednu chvíli dokonce probojoval na průběžně sedmou příčku.

„Takový výsledek jsem si původně schovával až do Nového Města," hlásil z Moravy s úsměvem odchovanec týmu ze Stupna a nyní člen stáje Multivan Merida.

Tolik vás umístění za elitní desítkou překvapilo? Vždyť i na olympiádě jste v souboji s absolutní špičkou skončil čtrnáctý.
Přece jen šlo o premiéru
v elitě se vším všudy. Světový pohár jezdí daleko víc závodníků, od startu je to nesmírná tlačenice a boj o každé místo.
I proto jsem si říkal, že by bylo dobré být ve dvacítce, a teď jsem moc spokojený.

Dokonce jste se v průběhu závodu dotáhl na sedmé místo, do skupinky, kde byl i později třetí Jaroslav Kulhavý. Co to s vámi dělalo?
Jet s Járou, to mě ještě víc motivovalo. Sice jsem relativně špatně odstartoval, někde kolem dvacátého místa, ale už v průběhu prvního okruhu jsem dost lidí předjel a cítil jsem se v pohodě. Zajížděl jsem rychlé časy a nedbal rad trenéra Milana Spěšného, který říkal, abych to po startu napálil, ale v půlce závodu si trochu odfrkl. No a poslední dvě kola pak byly strašný. Docházely mi síly, braly křeče, ale dvanáctý místo ve svěťáku za to stálo.

Nepeskoval jste se, že pokud byste poslechl trenéra, mohlo to být ještě lepší?
Ne. A ani Milan se myslím nezlobil. Takhle závodím. Pořád na plný pecky, to mi sedí. Nejsem zvyklý vyčkávat, taktizovat, to bych nebyl já.

Proniknout do desítky, to je tedy cíl pro nedělní závod v Novém Městě?
Předtím dvanáctý, teď třeba desátý – takhle to neberu. V Albstadtu řada favoritů vyhořela nebo neměla svůj den
a nadcházející závod bude zase o něčem jiném. Půjdu do něj s pokorou a uvidí se v cíli.

U novoměstské trati se znovu sejdou tisíce natěšených diváků. Zvyšuje to vaši chuť nebo je očekávání svazující?
Zajet dobře chci hlavně já sám a tlak okolí se snažím nevnímat. Navíc v bouřlivé atmosféře se mi závodí dobře.

Okruh v Novém Městě doznal změn, přibyly dvě technické pasáže. Co jim říkáte?
Z toho sice nadšený nejsem, ačkoliv novoměstská trať patří jinak k mým oblíbeným. Loni jsem tu vyhrál závod třiadvacítek. Ale ještě mám nějaký čas, abych si okruh osahal a našel i v nových úsecích s kameny a dřevěnou lávkou optimální stopu.