Po třech odjetých podnicích osmidílného seriálu mistrovství České republiky v Off Road Trialu je to skutečnost. Plzeňská posádka Karel Matoušek a Jiří Löwy v čele kategorie Standard.

Jenže oba dobře vědí, jak ošidnou a zároveň nevyzpytatelnou disciplínou je Off Road Trial.

Přesvědčili se o tom nedávno na třetím ´mistráku´ v Bratronicích, kde i přes jezdecké a technické problémy skončili druzí. To jim stačilo k tomu, aby se ujali celkového prvenství v republikovém šampionátu ve své kategorii.

„Stačí jedinná jezdecká chyba a je po nadějích. Zvláště v letošním ročníku, kdy se jede podle evropských pravidel. Právě moje chyba v jednom kontrolním úseku nás stála v Bratronicích vítězství,“ ohlíží se za třetím podnikem MČR řidič Karel Matoušek.

„První den jsme si ve dvou sekcích naplánovali průjezd branek, ale vzhledem ke změně pravidel jsem si já špatně vysvětlil jejich průjezd. Podle nás jsme je projeli bez trestných bodů, ale rozhodčí byli jiného názoru. Takže nám body dopočítali. Byla to hlavně moje jezdecká chyba a nakonec páté místo,“ pokračuje Matoušek.

„Když v sekci dostanete sto padesát nebo dvě stě padesát bodů, tak to s vámi v celkovém pořadí dost zamává a srazí vás to v pořadí hodně dozadu“ říká spolujezdec Jiří Löwy.

Ve druhém soutěžním dnu to už bylo o poznání lepší. „Měli jsme ovšem trochu smůlu, menší technickou závadu. Praskla nám spojovací tyč řízení a už jsme nedojeli. Takže jsme nakonec s druhým místem velice spokojeni,“ usmívá se Matoušek.

Z pohledu obou členů posádky byl třetí podnik jedním z těch těžších. Trať byla bahnitá, náročná a dost to klouzalo.

„Po třech závodech je z toho nakonec celkové vedení ve třídě Standard. Samozřejmě je to super. Určitě jsme to nečekali. Konkurence je v této třídě opravdu silná a každý se snaží zajet co nejlépe,“ říká Löwy.

„Nejvíce určitě zlobí obhájci prvenství Stanovští, ale teď v naší kategorii jezdí posádka zvaná Aviatici. Ti mají speciální vojenské vozidlo. Nevím z jakého důvodu může jezdit právě v naší kategorii, když je to speciál, ale bohužel jezdí. Teď hlavně oni tlačí na pilu,“ hodnotí soupeře Matoušek.

Úspěšnou Plzeňskou posádku teď čekají ještě dva domácí mistrovské podniky (Smolné Pece u Karlových Varů a Libros Ostrava) a pak už pemiéra v Evropě. 20. – 22. července se jede Eurotrial v italském San Marinu.

„Teď musíme hlavně opravit a zesílit spojovací tyč řízení a upravit vozidlo tak, abychom prošli v Ostravě technickou přejímkou, která se dělá před Eurotrialem. V Itálii se už přejímka dělat nebude. Jen se namátkově vylosují některá vozidla,“ vzhlíží k Eurotrialu Löwy.

„Nebude to nic lehkého. Po oba dva dny můžeme použít jen jednu sadu pneumatik. Takže, když píchnete nebo jinak poškodíte pneumatiku, můžete ji nahradit jen stejnou, kterou máte od komisařů označenou. Nelze po prvním dnu gumy přezouvat. Do Itálie pojedeme s cílem hlavně dojet co nejlépe,“ přeje si Karel Matoušek.