To vše ale zastínila sobotní tragická havárie, při níž zahynula spolujezdkyně Alena Krejčíková. Ale pro splnění zpravodajských povinností se sluší připomenout že Václav Štajf se zasloužil po třinácti letech o triumf české posádky v absolutním pořadí Historic Vltava Rallye.

Zpočátku se o vedení přetahoval s obhájcem prvenství Maďarem Érdi, ale ten po sedmé rychlostní zkoušce odstoupil pro technickou závadu na svém voze Ford Sierra Cosworth. Druhý tak dojel Ital Zippo a třetí skončila irská posádka Kelly – Kennedy s BMW M3).

„Sedm vyhraných rychlostních zkoušek, velmi vyrovnaný výkon a skvěle připravená Toyota Celica přinesly naší posádce premiérové letošní celkové vítězství v klasifikaci evropského šampionátu historiků,“ uvedl Štajfův tým Racing 21 na svém facebookovém profilu s dovětkem: „Zároveň chceme vyjádřit upřímnou lítost nad smutnými následky havárií během uplynulých dvou dnů…“

Václav Štajf se také záhy stal patronem sbírky na pomoc tragicky zesnulé Aleny Krejčíkové.

Štajf využil znalosti klatovských tratí, pro nichž se ještě nedávno proháněl v soudobých vozech. Vždyť poprvé tady startoval v roce 1995 jako spolujezdec Jana Trajbolda ml., o čtyři roky později poprvé usedl za volant závodního vozu (Opel Astra Gsi). Letos se zasloužil na Šumavě o triumf české posádku v absolutním pořadí Historic Vltava Rallye po dlouhých 13 letech.

Konečné pořadí 32. Historic Vltava Rallye: 1. Štajf, Havelková (ČR, Toyota Celica GT Four) 1:02:45,2, 2. Zippo, Arena (It., Audi Quattro) 1:04:45,3, 3. Kelly, Kennedy (Ir., BMW M3) 1:05:33,0, 4. Jacob, Regnier (Belg., Ford Escort RS 1800) 1:07:31,3, 5. E. a A. Graham (Brit., BMW M3) 1:07:33,7, 6. Reitsperger, Schauderna (Rak., Ford Sierra Cosworth) 1:07:39,5, 7, 7. Kašpar, Adámek (ČR, Škoda 130 LR), 8. Budil, Vejvoda (ČR, BMW 2002) 01:09:50,6.