„Nebylo to vůbec špatné. Dařilo se nám," konstatuje Křížek.

Nyní se věnuje hlavně okruhovým závodům.

Sólově na skifu RS 700 nebo se Zdeňkem Adamem na katamaranu Tornado. Ale jako kormidelník a taktik je Křížek podepsán i pod úspěchy námořní jachty týmu Tři sestry.

A hodlá v tom pokračovat.

Z Anglie mu záhy přijde nový skif. Na šumavském Špičáku i v posilovně pracuje na kondici a s parťákem Adamem plánuje letošní sezonu, jejímž vrcholem by mělo být mistrovství světa u španělské Ibizy. K tomu podniká a zároveň si užívá role manžela a táty. Synovi Davidovi bude v květnu rok.

„Malý je kouzelný," tvrdí Křížek.

Přesto mu cosi schází.

Jachtaře odkojeného v Plzni vodami Boleveckého rybníka to táhne zpátky na volný oceán. Dobře zná jeho kouzlo, nástrahy i zrádnost. Párkrát už Atlantik přeplul.

Ve dvojici na nafukovacím katamaránu, ale také sám na malé jachtě. To se jako první Čech nominoval na legendární sólozávod Transat 6,50 a v premiéře skončil třetí.

Jenže od posledního Křížkova kousku, startu v proslulém závodě profesionálů Transat ag2r z Francie do Karibiku, brzy uplyne pět let.

Spřádá ale další plány.

Už nějaký čas přemítá o rekordní plavbě ve dvou na katamaránu z Dakaru na karibský ostrov Guadelupe.

„V hlavě to mám, ale sponzoři teď řešili jiné starosti a nechtěli investovat do lodí. Situace se otáčí k lepšímu, a tak jsme oceánský projekt znovu oživili," hlásí mořeplavec s dobrodružnou krví.

Nejlepší výkon na trase dlouhé 5000 kilometrů chce stlačit alespoň na deset dní a deset hodin.

„Současný rekord je jedenáct dnů a jedenáct hodin. Jenže Francouzi, kteří ho drží, se desátou noc převrátili a stavěním lodi dost ztratili. Takže nějaká rezerva tam je," míní Křížek.

Do party se dal s jiným plzeňským dobrodruhem Marcelem Mourkem, jinak známou tváří regionální televize.

„Marcel se předtím dlouho věnoval rallye, ale teď už je pár let blázen do jachtingu a projekt ho nadchl. Musí ale na sobě tvrdě pracovat," říká Křížek.

„Mezi jachtaři jde o značně ceněný výkon. Jede se na hraně maximálního rizika a každá chybka se může vymstít," vysvětluje kapitán.

Akci má rozplánovanou do tří let a katamarán chce postavit v Čechách.

„Půjde o speciální lehkou loď s křídlovým oplachtěním, která by letěla nad vodou a řezala vlny," zasní se Křížek.

Podílet se na vývoji, na vymýšlení specialitek, ho baví.

„Příští rok by se měl katamaran stavět. Další jaro bychom zahájili testování lodi na moři, a v létě by už přišly první ostré starty. Pokud půjde vše dobře, odpluli bychom následně do Dakaru a tady vyčkali na ideální počasí," nastiňuje usměvavý chlapík svou vizi.

O projektu chystá řadu dokumentů a přímo do dění chce vtáhnout i sponzory. „Aby se zapojili nejen do vývoje a testování lodi, ale také aby sami okusili, co námořní jachting obnáší," říká Křížek.

A kdy tedy nastane den D?

„Zatím jsme teprve na začátku a střízlivě odhaduji, že dřív než v závěru roku 2015 to nebude," vyhlašuje možný termín rekordního pokusu české posádky.

Extrémní výzva: Record Atlantic

Na šestimetrovém katamaránu s dvoučlennou posádkou přeplout z afrického Dakaru na ostrov Guadelupe v Karibském moři v čase 10 dnů, 10 hodin a překonat tak stávající rekord.

Jedná se o plavbu dlouhou 5000 kilometrů.

Základní čas už v roce 1986 stanovila francouzská posádka, která trať zvládla za 18 dní a 22 hodin. Postupně se výkony snižovaly až k nyní platnému rekordu 11 dní, 11 hodin a 42 vteřin. V roce 2009 ho dosáhli opět francouzští jachtaři. Že jde o extrémní výzvu, dokládají rekordní pokusy z poslední doby. Švýcaři sice jeli famózně, na hranici deseti dnů, ale zlomili kormidla a museli odstoupit. Ještě hůře dopadli jejich předchůdci z Itálie, kteří se třetí den plavby převrátili a skončili.

Český pokus na lodi postavené v tuzemsku plánuje David Křížek s Marcelem Mourkem na přelomu roků 2015 a 2016..