Jednadvacetiletý závodník opouští bikový tým Česká spořitelna – Accolade a v příští sezoně bude hájit barvy nejlepší silniční stáje u nás Elkov Author.

„Silnice mě vždycky lákala, považuji ji za královskou cyklistickou disciplínu, a proto jsem přijal nabídku hradeckého klubu,“ ohlásil Rajchart z Prahy, kde se při rehabilitačních procedurách seznamuje s novým týmem i spolujezdci.

Jaký byl váš nástup do hradecké stáje?
Bez problémů. Postupně se seznamujeme, zatím je nás tu ale jen šest, protože někteří kluci ještě závodí po světě na dráhových šestidenních. Všichni se sejdeme až na prvním týmovém soustředění v úvodu prosince ve španělském Kalpe.

Sezona na horských kolech vám vyšla skvěle, v cross country jste si ji vyšperkoval českým titulem do 23 let. Nezkomplikovalo vám to rozhodování, zda zůstat v terénu, nebo přijmout silniční výzvu?
Jak se to vezme. Do mistráku o mě zase takový zájem nebyl. Pak mi vyšel start na silničním etapovém podniku Vysočina a ozval se Elkov Author. Po zisku titulu v cross country nabídek přibylo a zájem byl i z cyklokrosu. Z biků se mi v tu chvíli nechtělo, ale i trenér František Raboň mně říkal, abych upřednostnil silnicia pak už byl hradecký tým jasnou volbou.

V čem je Elkov Author pro vás tak přitažlivý?
Už tím, že v Hradci vyrostla řada výborných závoďáků, třeba mladý Fery Raboň nebo Leo König. Navíc tým má ambice postoupit do vyšší ligy mezi prokontinentální stáje, což je šance jet zase atraktivnější světové podniky, ukázat se a případně získat zahraniční angažmá.

Takovou možnost jstena horských kolech neměl?
Rozhodně jsem ji tam neviděl. Objížděl bych nejspíš jako dosud domácí seriály, pohár, možná občas nějaký svěťák, a tak dokola. Což jsem v jednadvaceti letech ještě nechtěl.

Nestraší vás výrazně delší silniční tréninky i závody, případně ošidnost týmové taktiky?
Na silnici jsem trénoval také předtím, občas závodil, takže úplně nové to pro mě nebude. Navíc mi nevadí sedět na kole pět šest hodin v kuse. Z biků jsem byl ale zvyklý jet pořád na max, což na silnici nejde. Specifická je tam i taktika, ale v týmu je hodně zkušených kluků, kteří mi řeknou co a jak.

Jenže v závodech vás jako novice čeká hlavně černá práce pro tým. Tahání tempa na větru, sjíždění úniků, rozvážení bidonů s pitím.
Jsem si toho vědom, ale i tak věřím, že vše bude záležet hlavně na mně, na mé výkonnosti. Že když na to budu mít, tak dostanu šanci.

Hýčkáte si sen o startu na Tour de France, Giru nebo Vueltě?
Někde v hlavě to mám, ale žiju přítomností. Teď se chci hlavně dobře připravit na jarní závody, abych něco předvedl, a pak se uvidí dál.

Tušíte, jaký by měl být v příští sezoně váš závodní program?
Zatím ne. O programu se budeme bavit až na soustředění v Kalpe, ale rád bych se ukázal na mistrovství republiky, které se příští rok jede v Plzni.