Chladné počasí a noční sněhová nadílka komplikovaly ve čtvrtek ráno provoz na silnicích na severním i jižním Plzeňsku.

Policie od rána řeší hned několik nehod, z nichž nejvážnější se stala krátce před půl osmou na silnici I/27 mezi Třemošnou a odbočkou na Horní Lukavici. Zde došlo ke střetu dvou osobních aut, při kterém se zranili čtyři lidé.

Na stejné silnici se odehrála i další nehoda a to ve Výrově. Zde se v 7:10 hodin srazil traktor s osobním autem. Na severním Plzeňsku se bouralo také nedaleko Plas. Osobní auto se zde krátce před sedmou hodinou převrátilo na střechu. Obě nehody s naštěstí obešly bez zranění.

K havárii osobního auta do příkopu došlo v 6:40 hodin mezi Robčicemi a Útušicemi na jižním Plzeňsku, nikdo nebyl zraněn. U Zbůchu skončilo ve stejnou dobu auto na boku, tato nehoda se bez zranění už neobešla.

V Plzni se tři minuty po osmé hodině srazil trolejbus linky číslo 11 s nákladním autem. K nehodě došlo u ústřeního hřbitova.

Problémy se týkaly celého kraje

Všechny silnice byly ve čtvrtek ráno se zvýšenou opatrností sjízdné. "Během noci se ale několikrát stalo, že po čerstvé sněhové přeháňce uvízl na novém sněhu kamion," řekl dispečer krajské správy a údržby silnic Jiří Slapnička.

Podle dopravního portálu Ředitelství silnic a dálnic je třeba věnovat maximální pozornost i jízdě po dálnici D5, na které leží místy sníh nebo sněhová břečka, která může i namrzat.

"Každou chvíli se situace mění, podle toho, jak zrovna přeháňky přecházejí přes území kraje. Snažíme se o udržení silnic prvního a druhého pořadí. V tuto chvíli nevím o žádné uzavřené silnici. Tu a tam může po přeháňce uvíznout kamion, který se pak snažíme uvolnit," řekl Slapnička. Uvízlé kamiony byly podle něj například na Tachovsku, u Kralovic, mezi Domažlicemi a Klatovy či u Míšova. "Většinou do půl až tři čtvrtě hodiny je kamion venku," řekl dispečer.

Sněhu podle něj napadlo přes noc většinou do pěti centimetrů, když se na silnici ujezdí, je na něm rychle led. Silničáři se snaží problémy řešit, ale nemohou jezdit na každé problémové místo zvlášť, udržují na 5000 kilometrů a na silnice prvního pořadí jsou schopni se vrátit po projetí okruhu za tři hodiny. "Na Šumavě, případně ve vyšších polohách v Brdech nebo v Českém lese se ještě místy tvoří na silnici sněhové jazyky, ale v menší míře než ve středu," dodal dispečer.