Zatímco v roce 2010 zemřelo na silnicích v Plzeňském kraji 49 lidí, vloni to bylo o čtyři méně. „V Plzni jsme evidovali za rok 2010 celkem šest usmrcených účastníků silničního provozu,“ řekla plzeňská policejní mluvčí Simona Čejková. Loni vyhasly na plzeňských silnicích „jen“ dva lidské životy.

První obětí byl na začátku srpna starší cyklista, který na přivaděči z Plzně na Klatovy nepřežil srážku s dodávkou. Druhým mrtvým byl spolujezdec z listopadové nehody v Plzni-Doudlevcích. V rámci kraje má smutné prvenství tragická dopravní nehoda vozu BMW, které první březnový den skončilo pod koly linkového autobusu u Dobřan a připsalo do kolonky hned tři černé křížky.

Na snížení úmrtnosti na silnicích má podle odborníků velký podíl to, že lidé používají novější vozidla. Doba, kdy byli řidiči se starými škodovkami prakticky bez šance, se díky airbagům a dalším vymoženostem změnila.

Podle krajského koordinátora BESIP Václava Ircinga ale stále platí hlavní zásada – vždy se připoutat. To se podle jeho slov už díky neustálým apelům Policie, bezpečnostním akcím BESIPu i strašáku v podobě nevyplacení pojistky začíná řidičům dostávat pod kůži. „Nová auta mají mnohem lepší bezpečnostní zóny. Crash test starých škodovek a nových modelů, to je neuvěřitelný rozdíl,“ míní Ircing. Nejčastěji podle něho zklame lidský faktor. „Nepřizpůsobení rychlosti, nesoustředěnost i zbytečná agresivita a bezohlednost. To jsou hlavní problémy dnešních řidičů,“ upozorňuje Ircing.

Úmrtí na silnicích

Statistiky za rok: 2010 / 2011
v Plzni 6 / 2
v Plzeňském kraji 49 / 45