O co vlastně jde? Tyto přístroje jsou vlastně modernizovanou vylepšenou verzí obyčejného horského sluníčka. Zavádějící je však tvrzení o jejich téměř univerzální použitelnosti a úspěšnosti.

Celá prodejní taktika je zaměřena na konkrétního člověka a téměř šitá na míru. Základem prodejního úspěchu je tvrzení, že produkt je příliš kvalitní, a proto jej nelze nalézt v běžném obchodě. Jenže právě kvůli výraznému předražení by neměl šanci v běžné obchodní síti uspět. Také způsob, jak firma získává potenciální kupce, se nijak od ostatních prodejců příliš neliší. Oslovenému, nejlépe staršímu důvěřivému člověku se nejprve nabídne zařazení do jakéhosi slosování či přímo výhra. Na to většina lidí slyší. Pak je člověk pozván na prezentaci, na které jsou slibovány další dárky. Ve většině případů jde o fikci, v lepším případě pak o bonus při uzavření kupní smlouvy.

Při vlastní prezentaci je pro prodejce nejdůležitější šikovně reagovat na případné pochyby a zároveň uvádět vedle polopravd i snadno ověřitelná fakta, včetně zdůrazňování výhodnosti nákupu produktu. Zmanipulovaný člověk pak někdy dokonce odchází domů přesvědčen o jedinečnosti nákupu, i když jej vzápětí napadají pochybnosti, zda nekoupil příliš draze.

Lze jenom doufat, že alespoň částečně mu takový produkt může pomoci v jeho potížích, i když to asi nebude zdaleka tolik, kolik prodejce sliboval.
Platí zkrátka, že za hloupost se vždycky platí. Všem, kteří dostanou podobnou „výhodnou“ nabídku, doporučuji zdvořile odmítnout, a pokud přijde písemně, pak ji ihned bez váhání hodit do koše. Jedině tak se lze bránit lidem, kteří chtějí parazitovat na vaší peněžence a vydělávat opravdu pěkné peníze.

A pokud už jste se nechali zmanipulovat a předražený produkt již zakoupili, nezoufejte: můžete se pokusit jej jako nevhodnou koupi nabídnout na internetu či inzerátem v tisku dalším zájemcům, pochopitelně s velkou slevou!

Václav Lemberger z Plzně