Spojil tam očekávanou nadílku sněhu se setkáním s dědou, který údajně nějakým pozoruhodným způsobem vyjížděl z parkoviště. Pro tento ne zcela jasně popsaný manévr použil starou škodovku. Údajně ohrozil jiného účastníka provozu ve voze neupřesněné značky, což samozřejmě dělat neměl, ale nezdá se, že situace byla tak vypjatá, když ohrožený řidič tak rozčileně gestikuloval, a nemusel tedy tuto záležitost řešit vyhýbacím nebo brzdícím manévrem, kdy mají ruce a nohy co dělat.

To, že řidič pána ze škodovky nevytáhl a neutloukl ho heverem, svědčí jistě o tom, že se jednalo o řidiče kavalíra. Ale pan redaktor nám ukázal konečně cestu k vyřešení bezpečnosti silničního provozu. Hevery na dědky ve starých škodovkách. Je možné hever použít i na toho, kdo vyrazí na zasněžené silnice s letními pneumatikami.

Myslím si, že kdo hodlá národ motoristů přinutit k přemýšlení, musí jim dát nějaký argument k tématu, které nakousl. V tom, že se po havárii každý brání v duchu „ono mi to uklouzlo, jak to silničáři neuklidili“, má sice autor pravdu, ale podívejte se jim na pneumatiky. Většina z nich bude mít jejich zimní provedení.

Ano, zimní pneumatiky mají bezesporu lepší adhezní vlastnosti, ale je tu ještě otázka, jak je to s jejich brzdnou dráhou nebo jak vylepšují řiditelnost vozu.

Možná, že přemýšlet je třeba i o tom, že fyzikální zákony se obejít nedají, takže zimní podmínky na silnici znamenají jenom jedno – nohu z plynu.

P. Biskup