„Film je po technické a umělecké stránce unikátní formou své výroby. Na green screan natočíme situaci a pak ji videomapingem promítneme do těch míst Loosových interiérů, kde se událost skutečně odehrála,“ vysvětluje režisér. Tvůrci filmu proto hledají ty, kdo v plzeňských Loosových interiérech žili či pracovali nebo mají zprostředkované vzpomínky bývalých obyvatel.

„Už jsme třeba natočili scénu na základě vzpomínek syna původního majitele bytu na Klatovské třídě číslo 110, tak zvané Semlerovy rezidence. Vzpomínal, jak si ve funkcionalistických interiérech hráli s bráchou na 'schovku'. Obsadili jsme kluky stejného věku a situace jsme s nimi natočili,“ říká režisér. Dodává, že metoda předtáčení a následného promítání do interiérů vytváří zvláštní efekt. „Ony promítané postavy v prostoru Loosových interiérů najednou působí jako duchové. Je to docela dobrá analogie ke vzpomínkám. Ty mají podobně jako duchové rozmazané obrysy – nemusí být přesné,“ míní Kratochvíl.

S režisérem Kratochvílem už opět v interiérech na Klatovské č. 110 natáčel plzeňský fotograf Josef Adlt. „Od druhé poloviny 90. letech minulého století až do roku 2012 jsem tam měl fotografický ateliér. Částečně jsem interiér zrekonstruoval. Mým prvním zákazníkem, kterého jsem tam fotil, byl zpěvák Jiří Korn,“ vzpomíná Adlt. „On je znalec architektury, a tak mi o Loosovi a jeho práci hodně vyprávěl, takže jsem si uvědomil, v jak zajímavém interiéru pracuji. Pak už jsem o tom každému vyprávěl já,“ pokračuje. Zdůrazňuje, že je to geniální interiér, který využíval při focení. „Fotky sportovců nasnímané v Loosově interiéru vytvářely zvláštní atmosféru. Ten prostor jsem miloval, a kdybych se do něj mohl vrátit, neváhal bych ani vteřinu,“ podotýká.

Režisér Kratochvíl zdůrazňuje, že film je v přípravné fázi a stále hledá lidi, kteří jsou s plzeňskými Loosovými interiéry nějak spojení. Mohou se hlásit na jeho telefonním čísle 607 933 115 nebo na e-mailu jaros.kratochvil@gmail.com.