„Film natočil v roce 1920 režisér Robert Wiene. Děj se odehrává v ústavu pro duševně choré a hudební doprovod je orientován na dílo francouzského skladatele přelomu 19. a 20. století Erika Satieho. Na jeho základě se bude také improvizovat,“ upřesňuje trumpetista Vitinger. Varhaník Doležel ve spolupráci s německým hudebníkem a muzikologem Franzem Dank– sagmüllerem prošel všechny Satieho skladby a vybral ty, které ve spojení s obrazem vytvářejí zamýšlený efekt. Hudební ansámbl hraje ve složení varhany (Jan Doležel), trubka, křídlovka a didjeridoo (Jan Vitinger), klavír, celesta, harmonium a harfa. Tento soubor doplňuje profesor Danksagmüller metodou tzv. Live–Elektronik. „To je možnost různě zkreslovat a doplňovat zvuk, který zúčastněné nástroje hrají. A to vše v reálném čase,“ vysvětluje Jan Vitinger.

Varhany byly k doprovodu němého filmu běžně používány. Podle slov plzeňského varhaníka Jana Doležela se však nejednalo o typ nástroje, jaký známe z kostelů, ale o tzv. kinovarhany. „Byl to nástroj přímo určený k doprovodu němého filmu a k těmto potřebám uzpůsobený. Takové varhany obsahovaly například zvuk houkačky auta nebo parníku, různé druhy sirén, zvonky, činely a podobně,“ dodává pro představu. V současnosti se věnuje ale nejen tomuto projektu. Sólovým varhanním recitálem se představí 27. května v katedrále sv. Štěpána v Lito– měřicích v rámci festivalu Litoměřické varhanní léto. Trumpetista Jan Vitinger vystoupí již 22. května se Západočeským symfonickým orchestrem v Mariánských Lázních pod taktovkou jeho šéfdirigenta Michaela Roháče. Provede Koncert Es dur Josepha Haydna ke květnovému výročí 200 let od skladatelova úmrtí.