Je téměř symbolické, že zde své skladby představí Jiří Bezděk, hlavní pedagog kompozičního oddělení plzeňské konzervatoře, vůbec nejmladšího z jejích oddělení. Jeho autorský koncert začne o půl osmé večer a prostor pro svou závažnou skladbu – klavírní trio – dostane i umělcův žák Pavel Samiec, student Západočeské univerzity a vedle kompozice i vynikající akordeonista. Studuje na katedře hudební kultury Pedagogické fakulty ZČU, kterou nově vede právě Jiří Bezděk, jenž stanul v jejím čele po vítězství v konkurzu, když svou úspěšnou éru završila dlouholetá vedoucí katedry Jana Jindrová. Skladatel a nový šéf katedry, jemuž bude patřit pondělní koncert, upřesnil více.

Co by mělo charakterizovat atmosféru celého večera?
Jméno moje vedle mého žáka by mělo potvrdit stále sílící trend spolupráce plzeňské konzervatoře a katedry hudební kultury. Ta již přinesla své krásné plody ve společně pěvecky obsazených operách i dalších projektech.

Kdo bude mezi interprety vašich skladeb?
Koncert je interpretačně obsazen opravdu reprezentativně. Vystoupí mimo jiné koncertní mistr České filharmonie Miroslav Vilímec nebo vycházející hvězda operního nebe Lucie Hilscherová, laureátka mezinárodní soutěže v Bayreuthu či Dvořákovy soutěže v Karlových Varech. Setká se zde však i se svou hlavní pěveckou pedagožkou Romanou Feiferlíkovou ze Západočeské univerzity. Z Islandu přiletí hobojistka Eydís Franzdóttir, aby se známým souborem Musica ad Gaudium provedla českou premiéru mé skladby Severské písně beze slov, když světová se s pronikavým úspěchem konala již před několika měsíci na Islandu. Řadu zvučných jmen obohatí také klavírní virtuosové Věra Müllerová či Luděk Šabaka, akordeonistka Jarmila Vlachová či Trio Zdeňka Lukáše.

Které své skladby jste do programu vybral?
Díla, která zazní, spadají svým vznikem do posledního pětiletí mé tvorby. Vybral jsem především skladby zaznamenávající živý ohlas na festivalech či díla vzbuzující stálé sympatie publika. Na základě příznivých ohlasů odborné kritiky z mezinárodního festivalu Pražské premiéry jsem tak například zařadil koncertantní skladbu Zvuky neuróz a urozených duší pro housle a akordeon. Při žádné své širší autorské prezentaci nemohu vynechat cyklus Zimomřivé písně.

Co by mělo tvořit dramaturgický vrchol koncertu?
Světová premiéra mé 6. klavírní sonáty, kterou přednese protagonistka všech mých sonát Věra Müllerová. Celý projekt, který by nemohl vzniknout bez podpory Nadace Karla Pexidra a Západočeského hudebního centra, by se měl v květnu příštího roku opakovat i na mezinárodním festivalu Brücken – Mosty v Regensburgu. Sál Antonína Dvořáka v novém plzeňském Domě hudby bezplatně poskytla konzervatoř.