Úvodem zazněla předehra Hebridy Felixe Mendelssohna – Bartholdyho. Dílo, které bylo provedeno v Plzni třeba i v úpravě Bedřicha Smetany pro 2 klavíry a 8 rukou na festivalu Smetanovské dny 2008 posluchače svým vynikajícím podáním nadchlo od prvních svých tónů. Dále byl přizván k účinkování v sólovém partu Elgarova Koncertu pro violoncello v r. 1985 v Německu narozený violoncellista Leonhard Elschenbroich. Dílo anglického autora interpretoval nesmírně empatickým a entuziastickým přístupem. Nádherný plný tón jeho nástroje, postaveného r. 1693 v Benátkách, který má propůjčený ze soukromé sbírky se nesl celým sálem plzeňské Měšťanské besedy.

Se šéfdirigentem orchestru Ronaldem Zollmanem si výborně porozuměl. Skvostně vyzněla například tichá pasáž sólového partu a orchestru před závěrem díla. Ve druhé polovině večera byla v dramaturgickém souladu s ostatním programem koncertu zařazena Symfonie č. 5 Antonína Dvořáka. Dílo plné překrásné české melodiky i vyzrálého skladatelského umu autora vyznělo díky vynikajícímu podání Plzeňské filharmonie velkolepě. Dirigent Zollman se ke konci díla uchýlil k nebývale energickým gestům a dovedl kompozici se „svým“ orchestrem ke strhujícímu závěru. V tištěném programu, který precizně zpracovala Lenka Bočanová posluchači mohli nalézt i slovo ředitelky orchestru Lenky Kavalové, která se tímto s poděkováním za přízeň v této sezóně s posluchači loučila a zároveň představila v krátkosti novinky bohaté sezóny nadcházející, mj. spojené s oslavou stého výročí vzniku plzeňského orchestru.

Petr Novák