Velké antické drama o kouzelnici, která z pomsty k muži zabije jejich společné děti, režíroval Martin Otava, ředitel DJKT. „Medea je smyslná žena, čarodějnice, chce všechno nebo nic. Když miluje, tak až za hranice samotné smrti, je oddaná a panovačná zároveň,“ říká Martin Otava. Tuto titulní roli svěřil třem pěvkyním; alternovat ji budou Ivana Veberová, Katarína Jorda a Lívia Obručník Vénosová.

„Jako režiséra mě vždy kromě ověřených titulů lákaly i opery, které se z nějakého důvodu u nás buď dlouho, nebo vůbec nehrály. Jsou to pro mě takové výzvy. A Médea je mým dlouholetým snem, poprvé mě okouzlila prostřednictvím nahrávky s geniální Mariou Callas. Je to krásné klasicistní dílo s prvky rodícího se romantismu,“ říká o nově uváděném titulu Martin Otava. Dodává, že výrazným prvkem inscenace bude efektní a dekorativní výprava. Scéna Jána Zavarského vychází z antiky, ale evokuje i monumentální palác, podobný stavbám Hitlerova dvorního architekta Alberta Speera. „Vnímám totiž paralelu mezi nástupem fašismu a tématem prosazování despotické moci v dramatu Medea,“ vysvětluje Martin Otava. Inscenátoři zvolili italskou verzi libreta.

Iásona ztvární Philippe Castagner nebo Paolo Lardizzone, Medeinu sokyni Glauké Petra Nôtová, Vanda Šípová nebo Monika Sommerová. Dále hrají např. Jana Foff Tetourová, Pavel Klečka, Radka Sehnoutková a další.