Kociánovo kvarteto zahrálo dvě z posledních děl německého hudebního skladatele období klasicismu Ludwiga van Beethovena a skladbu Cypřiše od Antonína Dvořáka. Program doplnilo několik částí díla Minimax od Paula Hindemitha.

Celý festival navštívilo podle jeho mluvčí Daniely Vítové přes šest a půl tisíce lidí. „Nejvíce jich přišlo na koncerty slovenské pěvkyně Ľubice Vargicové, houslistky Gabriely Demeterové nebo zpěváka Ondřeje Havelky,“ uvedla Vítová.

Letošní ročník nabídl také řadu unikátních vystoupení. Značně netradiční prolog obstarali už loni v listopadu v plzeňském Kulturním domě Inwest finští smyčcoví metalisté Apocalyptica.

Úvodní akcí festivalo zase bylo parodické pokračování Smetanovy opery Prodaná nevěsta s názvem Provdaná nevěsta. Atmosféru undergroundu přinesl do programu Agon Orchestra společně s kapelou DG 307 a hudebníkem a básníkem Ivanem Martinem Jirousem, přezdívaným Magor. „Velký ohlas měl také koncert čtyř klavírů, který představil díla Bedřicha Smetany,“ dodává Vítová.

V rámci takzvaného festivalového off programu se chystají ještě další tři koncerty. Devatenáctého března vystoupí v Pekle Spirituál kvintet a dvaadvacátého května tamtéž Dan Bárta a Illustratosphere. Jedenáctý květen bude v kostele svatého Bartoloměje v Plzni patřit skladbám neznámých plzeňských autorů, které doplní Stabat Mater od Jakuba Jana Ryby.