V plzeňské opeře se prosadila zejména v rolích, které vyhovovaly jejímu nevšednímu tmavému altu. Ve svém hlasovém oboru vytvořila mnoho rolí titulních a stěžejních. Ztvárnila například Thomasovu Mignon, Káču v Dvořákově opeře Čert a Káča, Smrt kmotřičku od Rudolfa Karla, ale také Pannu Rózu ve Smetanově Tajemství, Ježibabu ve Dvořákově Rusalce či Azucenu z Verdiho Trubadúra.

V českém repertoáru byla také Hátou z Prodané nevěsty, Radmilou z Libuše nebo Závišem z Čertovy stěny v dílech Smetanových, Stařenkou Buryjovkou v Janáčkově Její pastorkyni, Matkou Kozinovou v Kovařovicových Psohlavcích i Babičkou v Pauerově Zuzaně Vojířové. V italských operách ztělesnila mimo jiné i Verdiho Maddalenu z Rigoletta, Federiku z Luisy Millerové či Emilii z Othella, ztělesnila služku Suzuki v Pucciniho Madame Butterfly i matku Lucii v Mascagniho jednoaktovce Sedlák kavalír. Výrazná byla i v ruské operní literatuře – jako Filipjevna v Evženu Oněginovi Petra Iljiče Čajkovského, Chůva v Borisu Godunovovi Modesta Petroviče Musorgského nebo Dueňa v Prokofjevových Zásnubách v klášteře.

Její úspěšnou uměleckou dráhu zastavila zákeřná nemoc. Ještě vyučovala na pražské konzervatoři pro zrakově postižené, ale smrt přišla záhy před padesátými narozeninami – 25. března roku 1979 v Praze. Vděčně na ni vždy vzpomínal manžel, herec Zdeněk Peroutka. Dodnes na ni nezapomněli mnozí plzeňští diváci, ale také někdejší operní kolegové a kolegyně.