A setkání mu přineslo úspěch, který může být 25. března v Národním divadle v Praze proměněn v triumf. Pavel Klečka získal za nastudování Macbetha ve stejnojmenné opeře Guiseppe Verdiho nominaci na prestižní Cenu Thálie za mimořádný jevištní výkon v roce 2016 v kategorii opera muži. DJKT v Plzni uvedlo Verdio Macbetha v premiéře ve Velkém divadle loni 2. dubna, režie se ujal Martin Otava, ředitel DJKT. „Opravdu jsem se s Macbethem setkal poprvé až v Plzni, ač jsem si na něj pomyslel už o něco dříve, když tuhle operu připravovali v Národním divadle v Praze. Tehdy jsem si na něj ale ještě netroufl," prozrazuje Pavel Klečka. Dodává, že tato role ho dostává do extáze prožitku citu a emocí a to jej jako umělce, který klade důraz nejen na pěveckou, ale zároveň i na hereckou stránku postavy velmi baví. „Každé představeni, ač to může znít jako klišé, je pro mě výzva," poznamenává. O tom se ostatně mohou přesvědčit diváci, kteří přijdou 12. března ve 14 hod. na Macbetha do Velkého divadla. „Pavel Klečka se setkal s titulní rolí Verdiho Macbetha na vrcholu svých tvůrčích sil. V jeho interpretaci, vedené režisérem Martinem Otavou, je Macbeth slabošský muž, který zcela podléhá ve svém jednání ctižádostivé ženě, na níž je i sexuálně závislý. Pěvecky v této roli odkryl nové hlasové možnosti a ukázal tak možný směr svého dalšího uměleckého vývoje," tak při nominaci zhodnotila výkon Pavla Klečky odborná porota Cen Thálie.¨

Pavel Klečka teď pro plzeňské publikum, které mu je velmi sympatické a milé, studuje roli švédského barona v Offenbachově operetě Pařížský život.