Je pro hudební život významnější její činnost korepetitorky opery Divadla J. K. Tyla, kde hudebně připravila již více než půl druhé stovky inscenací, nebo její klavírní doprovod desítek sólistů na koncertech? A to v tuto chvíli vlastně nepočítáme, že v operním orchestru hraje třicet devět let na klávesové nástroje a že zásadní podíl má na úspěchu nových projektů divadla pro dětské publikum, které hudebně studuje a na klavír doprovází v divadelním foyer. Nejnověji ji můžete vidět v inscenaci O Rusalce a předtím již v Mozartově jednoaktovce Bastien a Bastienka, kde hrála dokonce v kostýmu.

Není divu, že ji pěvci i dirigenti už několika generací mají rádi a váží si jí. I zpovzdálí poznáte, že s plzeňským operním souborem dýchá, takže respekt má také u publika, přestože její jméno není vytištěno na plakátech palcovým písmem.

Má 11. května důvod slavit vlastně dvě výročí – šedesáté narozeniny a s mírným za-okrouhlením čtyři desetiletí v Divadle J. K. Tyla. „Povolání korepetitora se jinak než dlouholetou praxí naučit nedá," řekla Ivana Janečková ke svému nynějšímu jubileu. Zkrátka vyjádřila svůj přístup k uměleckému oboru, jímž jako někdejší absolventka Konzervatoře v Plzni nepřehlédnutelně obohacuje hudební a divadelní život tohoto města.