Je koncertním mistrem České filharmonie a zároveň jedním z organizátorů cyklu Hudba v synagogách plzeňského regionu. Součástí tohoto festivalu je i program v kasejovické synagoze, který začne o čtvrté hodině odpolední. O něm a také o závěrečném koncertu v Plzni se houslista rozhovořil podrobněji.

Na koncertech vystupujete často v různých nástrojových kombinacích. Jak dlouho již hrajete s Janou Bouškovou?
Naše spolupráce trvá několik let a absolvovali jsme již řadu koncertů. Oba jsme členy České filharmonie a odtud naše společné hraní pramení.

V čem bude výjimečný závěrečný koncert festivalu v Plzni?
Letošní jubilejní desátý ročník jsme chtěli oslavit návratem legendární houslistky Idy Haendel. To se naštěstí podařilo – zahraje 18. září v plzeňské Velké synagoze.

Je finančně hodně náročné získat k vystoupení Idu Haendel?
Je jasné, že tato dominanta cyklu je i dominantou finanční. Připočteme–li výdaje na propagaci a další náklady, zbývající koncerty musíme obsadit tak, aby byly honorářově co nejméně náročné. Jsem vděčný všem interpretům, kteří tuto situaci pochopili a vystupují za symbolický honorář. Většinou jsou to koncerty jednoho interpreta, jako například nyní v Kasejovicích jde o sólovou harfu, které se snažím zpestřit také houslemi. Právě s laskavou vstřícností ostatních umělců, kteří vesměs mají k festivalu letitý vztah, můžeme uspořit prostředky na tak významnou záležitost, jako je koncert jedné z nejlepších houslistek minulého století, dá se říci té nejlepší.

Budete v pořádání festivalu pokračovat?
To je složitá otázka, teprve budeme uvažovat, co dál. Splnili jsme si cíl, v jehož uskutečnění jsme ani nevěřili, dovedli jsme festival k desátému jubilejnímu ročníku. Já bych přál festivalu, aby v jakékoliv formě pokračoval dál. Jeho cíle, myšlenky i těch dobrých deset let si to zasluhuje.