Co všechno zahrnuje práce ředitele festivalu?
Práce ředitele festivalu je podobná jako práce ředitele divadla. Jde zejména o vytváření finančních a personálních podmínek pro dlouhodobé fungování, to je od shánění peněz po shánění lidí.

Má Divadlo prestiž, jakou si přejete?
Plzeňský festival má v dnešní době vysokou prestiž a je považován za jeden z nejdůležitějších středoevropských festivalů. Samozřejmě naše ambice jdou ještě dál, přáli bychom si, aby kromě prestiže měl stále větší a větší návštěvnost z řad odborníků i z řad plzeňských diváků.

Výběr festivalových inscenací má na starost dramaturgická rada. Vstupujete do jejího rozhodování?
Dramaturgická rada se vždy rozhoduje na základě diskuse, do jejího rozhodování vstupuji spíše z hlediska organizačního a ekonomického. Program je však vždy výsledkem vzájemné dohody.

Je některé představení letošního ročníku vaším osobním tipem, který jste prosadil do programu?
Tipy přinášíme na stůl všichni a diskutujeme o nich. Žádný výběr není osobní, vždy jde – jak jsem již uvedl – o dohodu. Poslední léta se to ostatně festivalu velmi vyplácí.

Máte mezi letošními tituly svého favorita?
Každému titulu přeji úspěch a vím, že je vybrán z nějakého důvodu. Většinou proto, že dohromady s ostatními vytváří vyvážený a přitom dostatečně atraktivní obraz celku. Takže jednotlivého favorita spíše nemám. Samozřejmě se těším zejména na zahraniční inscenace, které bych jinak neměl možnost vidět, například již na zahajovací představení Orestei polského divadla z Krakova.

Nebylo divadlo nebo soubor, o jehož účast jste velice stál, ale přesto se tentokrát nepodařilo jeho vystoupení zajistit?
Každoročně jsou divadla a soubory, o jejichž účast velmi stojíme, a přesto se nepodaří jejich vystoupení realizovat. Ať už z důvodů finančních či organizačních, anebo prostě proto, že jsou pozváni jinam nebo mají jiný program. Některá divadla se nám například nepodařilo zajistit vloni, a letos přijedou – mimo jiné výše zmíněné divadlo z Polska. Podobně tomu jistě bude i příští rok, takže konkrétní divadla neprozradím, těšte se na ně příště.

Festival je od svého založení především činoherní se zaměřením na středoevropský prostor. Neuvažoval jste o změně jeho názvu?
Myslím, že název festivalu je mimořádně šťastný, vždyť festival už zdaleka není především činoherní. Má svou výraznou alternativní podobu, uvádí i představení nonverbální, cirkusová a taneční, a dokonce i operu.

Každoročně je slyšet hlasy, že Divadlo je přehlídkou až příliš alternativní, že v programu chybějí divácky atraktivní představení Národního divadla Praha, Divadla na Vinohradech, Slovenského národního divadla Bratislava, opera, balet, opereta, muzikál…
Festival Divadlo má dobrou pověst díky kvalitnímu dramaturgickému výběru, který se snaží mapovat to nové a pozoruhodné, co se v evropském divadle objevuje. Z historie víme, že taková představení často vznikají mimo hlavní divadelní centra, jejichž úkolem je spíše to nové a inspirativní zapracovávat do tradičních postupů. I to může být jeden z důvodů, proč představení například Divadla na Vinohradech nevídáme v Plzni právě často. K tomu lze přičíst i okolnost, že na rozdíl od jiných scén, zahraničních a mimopražských, je Národní divadlo i Divadlo na Vinohradech pro běžného diváka poměrně dostupné. Divadlo J. K. Tyla se zúčastní letošního ročníku s operou Salome.

Proč jste vybrali ze svého repertoáru právě tuto inscenaci?
Jedná se o mimořádně krásnou operu s mimořádně náročnou titulní rolí a myslíme si, že je to inscenace, která patří k tomu nejlepšímu, co jsme v uplynulé sezoně pro diváky připravili. Zároveň přispívá k pestrosti festivalu právě proto, že je to operní představení. Tato opera Richarda Strausse je navíc uváděna velmi zřídka, takže i pro zahraniční účastníky bude její zhlédnutí velmi atraktivní.

Festival Divadlo je v Plzni doma už sedmnáct let. Co jí podle vašeho názoru přináší a co může nabídnout a nabízí Plzeň jemu?
Renomovaný mezinárodní festival pomáhá spoluvytvářet Plzeň jako evropské kulturní centrum. Plzeň zase nabízí festivalu bohaté divácké zázemí a koneckonců i nadšené divadelníky, bez nichž by festival nikdy nemohl vzniknout.