„Půjde především o opatření, která se týkají provozních a personálních záležitostí,“ dodává Burian. Jednou z největších novinek bude osamostatnění operního orchestru. Ten je v současné době podřízen šéfovi operního souboru. Od letošního září zřejmě dostane vlastního uměleckého šéfa.

„Orchestr spolupracuje nejen se souborem opery, ale i s dalšími, proto je to logický krok,“ vysvětluje ředitel. Vyčlenění hudebního tělesa by mohlo mít vliv i na Plzeňskou filharmonii. Její ředitelka Lenka Kavalová se ale k záměru divadla vyjádřila pouze ve stručnosti. „Vím, že pan Burian tuto změnu plánoval. Je to organizační změna, která je vnitřní záležitostí divadla,“ sdělila Kavalová.

Vzhledem k tomu, že s novou scénou je spojeno rozšíření repertoáru. chystá se posílení souboru. Především pak činoherního a operetního. Změn dozná také způsob odměňování. „Bude kladen důraz na kvalitu a množství práce,“ dodává Burian. První představení by se v novém divadle v prostoru Palackého náměstí – Jízdecká mělo odehrát na podzim roku 2014.

V loňském roce plzeňskému divadlu stoupla návštěvnost i tržby za prodej vstupenek. Vliv na to měl i fakt, že jeho soubory odehrály více představení než v předchozím roce. Bylo jich 598. Vloni divadlo uvedlo šestnáct premiér.

Poprvé se včerejší rady účastnil i její nový člen, herec a režisér Tomáš Töpfer. „S návštěvností jsem velmi spokojen. Když jsem zjistil, kolik má Plzeň obyvatel, je to jako by každý z nich šel do divadla,“ konstatoval.