Jako první v České republice uvede Divadlo J. K. Tyla (DJKT) v Plzni stále ještě relativní brodwayskou novinku – muzikál Chyť mě, jestli na to máš. Muzikál byl v USA uveden v roce 2011 a vznikl podle filmu z roku 2002, který natočil režisér Steven Spielberg s Leonardem DiCapriem a Tomem Hanksem. Ještě před tím, už v roce 1980, světlo světa spatřila autobiografická kni-ha Franka Abagnalea Catch Me If You Can (Chyť mě, jestli na to máš), v níž popsal svůj neuvěřitelný příběh geniálního podvodníka, který v 60. letech minulého století v USA měnil identity, podváděl banky, cestoval po celé světě…

Chyť mě, jestli na to máš, má zítra večer premiéru na Nové scéně. Dnes od 11 hodin se koná veřejná generální zkouška.
Muzikál je dílem zkušených a oceňovaných tvůrců. Hudbu složil Marc Shaiman, autorem libreta je Terrence McNally. „Je to výjimečné dílo, nejen proto, že popisuje těžko uvěřitelné, avšak skutečné události. Tím, že vznikl podle filmu, je náročný na realizaci, neboť se vyznačuje rychlým sledem událostí, rychlými změnami prostředí. A chybí mu velké muzikálové finále,“ říká režisér a šéf plzeňského muzikálového souboru Lumír Olšovský. Do hlavní role mladého podvodníka, který svou 'velkou kariéru' zahájil v šestnácti letech, režisér obsadil populárního dva-advacetilétého slovenského zpěváka Martina Haricha.

Představitel hlavní role Martin Harich se současnou fotografií Franka Abagnalea, muže,  který vše o čem bude Martin Harich hrát, zažil ve skutečnosti a napsal o tom knihu. Uprostřed sedí Martin Šefl, vpravo Martin Stránský.

„Do této doby jsem měl za sebou jen jednu malou divadelní zkušenost na Slovensku. Když mi Lumír zavolal, nabídl mi roli a já si přečetl scénář, kývl jsem. A v Plzni jsem se dočkal hezké atmosféry a podpory celého souboru,“ prozradil Martin Harich.
O roli agenta FBI Carla Hanrattyho, který podvodníka nejprve nenávidí, později ho začne obdivovat a jejich vztah nakonec přeroste v přátelství, se budou střídat Martin Stránský a Martin Šefl. „Po sedmnácti letech to zase zkouším v muzikálu a jen zjišťuji, co všechno jsem zapomněl. Ruce a nohy mě moc neposlouchají. A nejvíce se bojím toho, že mi vypadne text v písničce a budu mít okno. S mluveným textem si člověk nějak poradí, ale tohle je pro mě strašák,“ tvrdí těsně před premiérou Martin Stránský.

Autorem scény je Brit Dave Benson, který už pro DJKT vytvořil scénu k pohádkové fantasy Zahrada divů. Tvůrce, jenž spolupracuje s anglickými divadly i televizní společností BBC, říká, že základním tvarem, s nímž při vzniku scény pracoval, je kostka a její abstraktní struktury. Vycházel také, v úzké spolupráci s kostýmní výtvarnicí Veronikou Hindle, z abstraktních obrazů Pieta Mod-rianiho, které právě v 60. letech sloužily jako vzor k potisku dámských šatů návrháře Yvese Saint-Lau-renta.

„Davův tatínek se před lety usadil 'na důchod' na brněnském venkově. Dave za ním jezdil, a tak navázal spolupráci s brněnskými scénami i s ostravským divadlem. Tak jsem se já dozvěděl o jeho práci a přizval jsem jej ke spoluprá-ci do Plzně,“ vysvětluje Lu-mír Olšovský, jak se v Plzni ocitl britský scénograf.
Autorkou choreografie je Denisa Kubášová.
Skutečný Frank Abagnale řídí v současné době vlastní společnost zabývající se poradenstvím v oblasti prevence a odhalování finančních podvodů.