Umělkyně svým stále měkce a příjemně znějícím hlasem altového zabarvení plně zaujala jak výběrem z folklorních písňových sbírek Leoše Janáčka, tak dvojicí latinských modliteb A. Rektoryse, poprvé interpretovaných operním pěvcem Karlem Křemenákem. Jemu měla být věnována i další skladba tohoto tematického okruhu, definitivně však dotvořená k letošní památce prvního výročí pěvcova úmrtí. Trojice takto vyhraněných, pěvecky náročných skladeb vyžaduje vskutku již umění dramatického způsobu projevu, jak se jim od pěvkyně v plné míře také dostalo.

Rektorysovými hosty byli jeho odchovanci v komorní hře na Konzervatoři v Plzni. Ti ji ovšem i po absolutoriu nadále pěstují ve sdružení Vera kvartet, hrajícím ve složení Ivana a Lenka Rukavičkovy (flétny), Pavel Egermaier (klarinet) a Dalibor Bárta (saxofon a basklarinet). V jejich podání zněla jubilantova hudba z doby nedávné i zcela současné. Z ní Scherzo pro dvě flétny a klavír zaujme nejen sólovými pasážemi obou fléten, ale i moderní harmonií a rytmikou zejména v partu klavíru. Kompozičně vyvážený a nástrojově vděčný je skladatelův čtyřvětý Kvintet pro dvě flétny, klarinet, basklarinet a klavír. Z charakteru nástroje vychází též Nálada pro saxofon a klavír, stejně jako závěrem uvedený skladatelův hudební žert Allegro 4 + 1, které se tím dočkaly i svého prvního provedení. Klavírní part ve všech skladbách programu znamenitě a citlivě hrál sám jubilant. Úvodní slovo zasvěceně pronesl sólista a dramaturg plzeňské opery Zbyněk Brabec.