K nejvíce případům došlo při prodeji zboží s použitím stejné legendy. „Podvodník vždy osloví poškozeného s tím, že má zájem o nabízené zboží a domluví se spolu na jeho zaslání zboží prostřednictvím přepravní společnosti. Pachatel poté pošle poškozenému internetový odkaz, kde poškození vyplní své přihlašovací údaje do internetového bankovnictví a obdržené SMS kódy,“ popsala policejní mluvčí Michaela Raindlová.

Podobný princip mají i případy, kdy poškozenému přišla SMS zpráva, která se jevila jako sdělení společnosti nabízející listovní a doručovací služby. „Ve zprávě je uvedeno, že nelze doručit balík a je zapotřebí nahrát správné dodací údaje do zaslaného internetového odkazu, kde je mimo jiné zapotřebí vyplnit veškeré údaje k platební kartě poškozeného a to včetně CVC kódu,“ uvedla mluvčí.

I přes drobnou odlišnost bylo ale pokračování těchto dvou scénářů vždy stejné. Z bankovních účtů poškozených začaly odcházet neoprávněné platby. „V těchto případech byli poškozenými tři ženy a jeden muž, přišli celkem o 300 tisíc korun,“ informovala Raindlová.

Krádež pohonných hmot, ilustrační foto.
S pomocí služební karty ukradli pohonné hmoty za více než půl milionu

V posledním případě, kdy byla škoda největší, přišel na řadu další z rozšířených postupů, a to takzvaný falešný bankéř. Při něm na konci března kontaktoval starší ženu dosud neznámý muž, který vystupoval jako zaměstnanec jedné bankovní společnosti.  „Ženě sdělil, že došlo ke zneužití její bankovní identity a někdo si jejím jménem sjednal úvěr. Dále poškozené „poradil“, aby vybrala všechny peníze ze svého účtu a vložila je pomocí aplikace, kterou si nainstalovala, do bitcoinmatu. Poškozená tak přišla o 665 tisíc korun,“ doplnila k poslednímu z nových případů mluvčí policie.