Hokejová Škoda Plzeň zbrojí na nadcházející sezonu. Jen nedávno bylo představeno sedm hráčských posil extraligového áčka a nyní klub slavnostně vyhlásil začátek nové éry. Změnila se jeho vlastnická struktura. Martina Straku už jen v roli spolumajitele klubu doplnila společnost Autocentrum Šmucler. Generálním partnerem zůstává společnost Škoda Group.
„Již delší dobu jsem k sobě hledal silného partnera, který by se zapojil do řízení klubu. Jsem velice rád, že jsem jej našel právě ve společnosti Autocentrum Šmucler, kterou vlastní Jan Šmucler a Miroslav Bláha,“ řekl na tiskové konferenci Martin Straka s tím, že v klubu bude nadále působit. „Samozřejmě budu pokračovat, žádná jiná varianta nikdy nepadala v úvahu!,“ zdůraznil generální manažer a nyní i místopředseda představenstva nově zapsané akciové společnosti HC Škoda Plzeň. Předsedou představenstva je Jan Šmucler a členem Miroslav Bláha.
Cílem změn je posílení klubu po ekonomické stránce, což by mělo přinést i lepší sportovní výsledky. Škodovka poslední sezony v extralize nezářila. Třikrát po sobě vypadla z play-off už v předkole, když naposledy Indiáni nestačili v pětizápasové sérii na liberecké Tygry. „Všichni v organizaci si přejeme, abychom se posunuli v soutěži zase výše. V posledních letech jsme se zastavili na místě, což chceme změnit a společně dosáhnout úspěchu,“ zdůraznil Straka.
Odrazem k vyšším metám by pro plzeňský klub měl být právě vstup Autocentra Šmucler, což je silná firma v regionu zabývající se převážně prodejem automobilů. „V Plzeňském kraji působíme více jak 30 let. Od roku 2017 jsme partnerem HC Škoda Plzeň a během společných sezon jsme vytvořili sehraný tým. Naším společným cílem je vrátit plzeňský hokej zpět na přední příčky, a proto jsme síly spojili ještě víc,“ řekl Jan Šmucler s tím, že jeho firma drží v nové společnosti HC Škoda Plzeň padesát procent akcií. „Nikdo nemá majoritu ani právo veta, ale věřím, že se vždy domluvíme,“ konstatoval s úsměvem.
Rozdělené jsou i kompetence. „S Martinem se známe dlouho, je to legenda, který hokeji rozumí jako málokdo. Proto mu chceme pomyslně uvolnit ruce, aby se mohl více soustředit na sportovní záležitosti. Já s Miroslavem Bláhou budeme klub řídit po obchodní a provozní stránce,“ prozradil Jan Šmucler.
„Soustředíme se na posílení značky HC Škoda Plzeň, na vztah klubu s partnery a fanoušky,“ doplnil Miroslav Bláha. „Úspěch na sportovní úrovni může přijít, jen pokud budou fungovat všechny součásti klubu. Vůči partnerům a fanouškům chceme vystupovat upřímně a otevřeně,“ zdůraznil spolumajitel a člen představenstva HC Škoda Plzeň.
Proměna vedení klubu měla dopad i na personálním obsazení dalších úseků. Na postu obchodního manažera skončil Rudolf Matějka a záhy by měl být představen jeho nástupce.
To vše zaznělo na slavnostní tiskové konferenci v úterý 9. května. Ve stejný den klub symbolicky spustil prodej permanentních vstupenek pro novou sezonu, a to jak online, tak v klubovém fanshopu u Logspeed CZ Arény v Plzni.