Mezi fanoušky Indiánů jsou lidé z Prahy, severních Čech a překvapivě i ze zahraničí.

„Permanentkáře máme v Německu a Rakousku,“ říká marketingová manažerka a tisková mluvčí klubu Lucie Mužíková.

Jak to ví?

„Dle licenčního a herního řádu pro nadcházející ročník extraligy jsme povinni evidovat kontaktní údaje o držiteli permanentky. To samé bude platit i při zakoupení lístků na jednotlivé zápasy,“ uvedla Mužíková.

Jde o rozhodnutí řídícího orgánu soutěže, směřující k zvýšení bezpečnosti na zápasech.

„Lidé sice občas reptají, ale nové pravidlo akceptují,“ sdělila mluvčí.

Klubům by to mělo mimo jiné pomoci identifikovat problémové návštěvníky, kterým by bylo možné v nejzazším případě zakázat přístup na stadion.

„Zatím jsme téhle možnosti nevyužili, ale vím, že v jiných klubech už k tomu sáhli. Minimálně je možné si mezi kluby vyměnit informace o nejproblémovějších lidech a rozhodnout, zda je na zápas vpustit či nikoliv,“ řekla Mužíková.

Klub je totiž za fanoušky zodpovědný nejen při domácích, ale i venkovních zápasech.

Ačkoliv s prodejem permanentek začali v Plzni o 14 dní později než obvykle, jen nedávno překročili tisícovku prodaných předplatných a na tržbách pět milionů korun.

„To je početně o třetinu víc než za stejnou dobu loni,“ uvedla Lucie Mužíková.

Není divu, že o hokej v podání Škodovky je takový zájem. Indiáni sázejí na ofenzivně laděný styl a jsou úspěšní.

V minulé sezoně skončila Plzeň třetí v extralize i v Lize mistrů. Od roku 2008, kdy klub převzal Martin Straka, Škodovka nikdy nechyběla v play-off a získala titul plus čtyři bronzové medaile.

Navíc se klub snaží přicházet s novinkami.

Třeba permanentku Premium, zahrnující vedle základní části i souboje v play-.off, je možné nově koupit s portrétem Martina Straky, kapitána Milana Gulaše nebo gólmana Dominika Frodla. „Největší zájem je stále o Martina Straku, ale třeba mladší fandové preferují Frodlíka,“ prozrazuje s úsměvem Lucie Mužíková.