Jisté však je, že vedení Asociace profesionálních klubů (APK), řídícího orgánu extraligy, odmítlo jako neopodstatněnou pokutu 13 milionů korun, kterou dostalo od marketingového partnera soutěže, společnosti BPA.

Ta sankci zdůvodňovala tím, že Plzeň má na dresech údajně nepovoleného sponzora. Loterijní společnost Bet-at-home není registrovaná v České republice, což odporuje zákonu, který vstoupil v platnost 1. ledna.

Jenže jak vidno, BPA peníze neuvidí.

„Obdrželi jsme stanovisko představenstva APK, kde se uvádí, že uplatněný nárok BPA ve výši 13 milionů Kč je neoprávněný a smluvní pokutu vyčíslenou BPA odmítá uhradit,“ konstatuje spokojeně ředitel plzeňského klubu Václav Jáchim.

Ze sídla APK šlo totiž už o druhou reakci. Tu první žádající okamžité odstranění loga nevyhovujícího sponzora poslal do Plzně před časem ředitel APK Stanislav Šulc.

„Učinil tak v rozporu se zadáním představenstva APK a to pak k věci zaujalo své stanovisko. Řídilo se přitom analýzou renomované advokátní kanceláře, která se v oprávněnosti propagace obchodních partnerů shoduje s naším postojem,“ potvrzuje Jáchim.

Připouští ale, že APK zároveň vyzvala Plzeň z důvodu opatrnosti k pozastavení reklamního plnění do doby, než se kauza definitivně vyřeší. „My se budeme snažit APK vyjít vstříc v nejvyšší možné míře,“ říká Jáchim.

Jak, to však neprozradil. „Pro diváky to bude překvapení,“ láká Jáchim fanoušky dnes do ČEZ Areny.