„Výhra ve Veselí je velmi pozitivní věc. Minulou sezonu jsme tam remizovali. Zápasy ve Veselí jsou vždy těžké, protože domácí mají soupeře načtené,“ řekl trenér plzeňského Talentu Petr Štochl.

Jinak 47letý kouč spíš sršel kritikou. „Výkon se mi líbil méně než v prvním zápase s Lovosicemi. Udělali jsme příliš jednoduchých chyb a objevovala se naše nekvalita v určitých činnostech, z čehož nemám radost. Zápas si zanalyzujeme, abychom do toho dalšího vstoupili lépe,“ uvedl.

Na videu chce mužstvu ukázat třeba čtyři nebo pět nedotažených útočných akcí. „Mezi nimi i dohrávky do pivota, kdy jsme zkazili přihrávku nebo špatnou činností pivota jsme nedokázali zpracovat balon. Byli jsme na tyto situace připravení, dokázali jsme se do nich dostat, ale nedovedli jsme z nich tolik zakončovat,“ konkretizoval Štochl.

Trenér Petr Štochl rozebírá se svými svěřenci z Talent týmu Plzeňského kraje taktiku.
Trenér Štochl o ztrátě opor, posilách, Talentu ve druhé lize a neúčasti v Evropě

Vyrovnané utkání se v první půli výsledkově přelévalo na jednu či druhou stranu. Po změně stran vedla jen Plzeň. V polovině 50. minuty byl stav 26:25 a hosté se třemi góly za sebou dostali do čtyřgólového vedení a zápas dotáhli do dvoubodového zisku.

„Ve druhé půli, zejména od osmé nebo desáté minuty, se náš výkon zlepšil. Ke konci zápasu nás podržel Karel Šmíd, což jsme potřebovali, aby se gólmani rozchytali. V úplném závěru jsme šli do čtyř, Veselí to trochu zdramatizovalo, ale naštěstí jsme si dokázali vedení pohlídat,“ kvitoval trenér Talentu.

Kouče potěšil střelecký apetit Kosteskiho (8 gólů) nebo Šindeláře (5). „Mám radost, že se prosazovali. Ale bylo to i tím, jakou jsme zvolili taktiku. Věděli jsme, jakým způsobem nás bude Veselí atakovat, že v prostoru pivota a křídla vznikne více místa pro dohrávání útoků,“ vysvětlil Petr Štochl.

V dalším kole hraje Talent v neděli od 10.30 hodin doma s Frýdkem-Místkem.

1. zápas finále play-off 2023 Talent tým Plzeňského kraje - Baník Karviná, 7. května.
Házenkáři Talentu nebudou hrát v pohárové Evropě